Niets aan de hand - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Remko Schipper - WaarBenJij.nu Niets aan de hand - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Remko Schipper - WaarBenJij.nu

Niets aan de hand

Door: Remko

Blijf op de hoogte en volg Remko

03 November 2011 | Israel, Jeruzalem

Beste allen, even een mail vanuit een internetcafe omdat het hier een beetje balagan (rotzooi) is met het internet en de computer. Er is weinig prioriteit voor, dus geduldig afwachten. Bedankt voor alle mailtjes, heel fijn en ik ga ze zeker beantwoorden, maar er is "beloofd" dat het komende week goed komt. Even afwachten dus. Mijn hand was na 1 dag al dicht en na een week was de zwelling van bloed en vocht al veel minder. Ik heb er geen dag minder om gewerkt. Wel heb ik afgelopen maandag foto's laten maken waarop niets te zien is van breuk oid. Wel raar als je het vergelijkt met hoe hij er nu uitziet. Een rare harde bobbel wat op bot lijkt te duiden, maar dus niet te zien is. Nu volgt nog een ct scan om te zien of er ander weefsel zit. Het doet geen pijn en zit niet in de weg, dus geen probleem.

De dagen vliegen voorbij, net als de straaljagers van de luchtmacht om te oefenen. Laag vliegen, achtervolgen, steil omhoog, goed voor de oren. Leuke projekten houden de focus erop, naast het gewone werk dat niet zo spannend is ( losse deurkruk, ventilator in de badkamer vervangen, wc vervangen, kalk weghakken in de pot.
Dat laatste is hard nodig, sinds een half jaar hebben we hier waterfilters op het drinkwater, maar anders is het water gewoon wit van de kalk. Dus geen last van botontkalking hier!!
:-)
Het is zo erg dat de ingang van het spoelwater in de pot soms voor 90 procent vol zit met kalk, na 6 jaar gebruik! Werk zat dus.
Ook op onderhoud is er de laatste jaren flink bezuinigd, alles is oud, versleten en ziet er jaren 70 uit. ik kijk uit naar metamorfoseprojekten, al hangt dat het meest van het budget af.

Vandaag 3 november de eerste echte regendag gehad, erg nodig, maar de manier waarop. Een grijs gordijn, je ziet en hoort het aankomen, en donder zo zwaar dat je staat te trillen op je benen. Hij is dan ook 2 km verderop ingeslagen, een hele elektriciteitskast ontploft, geheel opgelost op een paar kabels uit de grond na.

Okee, mijn tijd is bijna op dus ik moet gaan.
Een uitgebreider verslag volgt snel, net als de persoonlijke emails .
Geen bericht is dus goed bericht.
morgen hebben ze leger oefeningen inclusief bom alarm,dus ook dat is nieuw. Jullie hebben vast gehoord van de raketten in het zuiden en de voorbereidingen van een aanval op een verrijkings plant in Iran (nucleaire verrijking voor bommenwat volgens de nieuwssite alleen politiek geneuzel is...)

To be continued....
( voordat de bom valt )

• 03 November 2011 - 18:21

David L:

Goed om weer wat van je te horen vriend! :)

• 03 November 2011 - 19:14

Frank P:

Mooi om weer een bericht van je te lezen maat! Op de zondagavonden missen we je hoor, maar goed nu kunnen we weer pokeren joh! ;)

• 04 November 2011 - 02:01

"miranda Haaksma:

Boker tof Remco,
    Jij kent mij niet, maar ik ben een oud- nes ammimer. Ik zocht naar reisverslagen uit israel en stuite op die van jou. Erg leuk om te lezen en heel herkenbaar. Zelf heb ik daar bijn a 5 jr. gewoond met ouders en broer in de jaren 80. Later ben ik als backpaker terug gegaan.Het land blijft mij bijzonder trekken en hoop er binnen kort naar terug te gaan. Je kunt mij ook mailen, mocht je dit leuk vinden; sproetensmoeltje@hotmail.com

Shalom, miranda

• 06 November 2011 - 10:45

Michael:

hoi remko zie da je weer in het buitemland zit tinka en ik hebben ook plannen om naar malta te gaan woon en werken daar hoor je wel weer groetjes michael en tinka

• 11 November 2011 - 07:41

Cor En Marina:

Hoi Remco,
    Mooie verhalen allemaal. Wij weer terug en het is weer wenen hoor.
    Het begint nu pas echt koud te worden hebben we begrepen en dat vinden we zelf ook wel. Vandaag een 11 graden is geen pretje als je net terug bent vanuit Aussie.
    Hebben er een geweldige tijd gehad en kijken terug op een mooie en indrukkwekkend werelddeel.
    Groetjes Cor