Gebeten - Reisverslag uit Akko, Israel van Remko Schipper - WaarBenJij.nu Gebeten - Reisverslag uit Akko, Israel van Remko Schipper - WaarBenJij.nu

Gebeten

Door: Remko

Blijf op de hoogte en volg Remko

02 Oktober 2011 | Israel, Akko

Slangen, schorpioenen en mieren, deze zitten hier volop.

Vandaag was ik bezig in de werkplaats als fietsenmaker.
Een aardige voorraad stond er aan fietsen waaraan een of meerdere dingen mankeerde. Veelal lekke banden, wat gezien de kwaliteit (made in china) en de staat van de banden niet gek is met de gravelwegen hier. Sommigen zelfs met 5 gaten in 1 band. Wielen met speling, afgetrapte trappers en remmen die van geen stoppen wisten. Gelukkig geen ontbrekende schakels in de ketting ;-) Alles bij elkaar een stuk of 10. De fietsen die nog in gebruik zijn, maar waar ook het een en ander aan mankeert niet meegerekend.

Met de lunch m'n handen wassend stak er ineens een pootje uit het overloop gat van de wasbak en gezien de zeep dat erachter aankwam wilde er iemand uit. Een schorpioen van een centimeter of 10-12 kwam naar buiten en ik hielp hem daarbij met de afwasborstel. Kon hij even bijkomen onder de kraan.
Zeep in je ogen is tenslotte niet fijn :-D

Na de lunch verder met banden plakken en sleutelen. Wel waardeloos met matige kwaliteit plakkers maar met wat aanpassingen in de methode blijven ook deze goed zitten. Met het vervangen van een trapper had ik meer moeite, deze wilde niet los. Met heel veel pijn en moeite kwam ik als verliezer uit de strijd, maar hij beet wel van zich af! Ik schoot uit en sloeg met mijn hand tegen het tandwiel. Zijn scherpe tand tot op het bot in mijn hand stekend doorboorde hij de dikke slagader die van je pols naar je wijsvinger loopt. Een pulserende fontein van helderrood bloed spoot met een gracieuze boog een dikke vingerlengte boven mijn hand uit, plasjes bloed achterlatend op de met gereedschap bezaaide vloer.

Ik loop rustig naar de papierrol en door naar de wasbak om mijn hand af te wassen. Het papier was al gauw geen papier meer, maar eerder een helderrode spons. Nadat ik de eerste uitbarstingen van mijn hand gewassen had zag ik aan de basis van de fontein een mooie krater van een 4-5mm zitten en ik knevelde mijn arm tijdelijk af met een stuk harde elektriciteitsdraad terwijl de verpleegster van het dorp die ondertussen was gewaarschuwd binnen kwam. Na wat medische handelingen en aandacht is mijn hand verbonden terwijl het bloeden was gestopt door het afknellen bij de elleboog.
Een rit naar het ziekkenhuis
wat enkele uren in beslag zou nemen is (voorlopig) overbodig omdat ik goed ben ingeent tegen van alles en nog wat, dus ook tegen tetanus.

Gelukkig moet er nog wel wat aan papierwerk ( werkplanning/overleg en visie) worden gedaan, dus hoef ik me niet te vervelen.
Stilzitten is niets voor mij en om nou te gaan shoppen met een gat in je hand...
Voorlopig steekt deze handige jongen dus even geen hand uit.
Rechts kan ik gelukkig nog wel veel mee dus tiepen en schreiven gaat goet.

Voor de dierenliefhebbers onder jullie, de schorpioen is na een beitel in zijn nek te hebben gekregen, afgedankt in de vuilnisbak, dus die voert ook even geen steek meer uit.

Tot zover weer een update uit het warme en zonnige beloofde land.
Ik beloof voorzichtig te zijn (in ieder geval de komende dagen)

Bij bezorgdheden, of vragen mag je je hand opsteken of onderaan deze pagina een reaktie plaatsen, maar maak het niet te mailig.

Remko

PS ik heb nog twee gebruikte nagelschaartes in de aanbieding, vlijmscherp en mooi compact.








  • 02 Oktober 2011 - 20:27

    LP En J:

    Ha Remko! Wat een tegenslag! Als we het nu dus goed begrijpen zit jij dus in de zon met een glas bier in je goede hand te wachten tot je andere hand genezen is???
    Beterschap!!!

    Vloeibare groeten van ons 2,
    LP en J

  • 03 Oktober 2011 - 08:34

    Miranda:

    Hee Remco,
    Wat een verhaal zeg! En ik maar wachten op het moment dat je je bloedende hand in de wasbak stopte om te grazen genomen te worden door die enorme schorpioen die daar in mijn beleving nog steeds zat... Klinkt niet als een doorsnee fietsenmakerswerkplek, maar dat past ook wel weer. ;-)

  • 04 Oktober 2011 - 18:34

    Grapjas!!!:

    Grapjas! Zo ken ik je weer!!!! Dikke kus van ons en een kusje van Esmée

  • 23 Oktober 2011 - 12:28

    M&A:

    Hé Remko!
    Ben je al weer bijdehand? We zijn benieuwd naar nieuwe verhalen!!
    Zonnige groet van het pannenhoekenplattedriehoekje!

  • 25 Oktober 2011 - 18:45

    Ikzelf:

    ik heb er wel een handje van, om even niets te laten horen als ik ver weg ben, dus snel weer een berichtje plaatsen.
    thanks voor de reakties.

  • 27 Oktober 2011 - 17:26

    Sander Verhoef:

    Remmie waar blijven je nieuwe verslagen?
    Verder nog goed naar je zin?
    Of moet ik volgende week alweer een kratje Oetinger voor je inslaan?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Remko

hallo kijkbuiskinderen. Ik ga eens verder kijken waar ik mijn huis neer ga zetten. Nederland is voor mij te krap letterlijk en figuurlijk. Ik hoop dat mijn verhalen en (vele) foto's je kunnen (blijven) boeien. Meld je aan met je email adres, en ik zorg dat je een berichtje krijgt als ik weer wat geschreven heb. groetjes Remko

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 100625

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 30 Augustus 2013

De lucht in

22 September 2011 - 30 Mei 2012

Beloofd is beloofd

12 September 2009 - 07 September 2010

Op (naar) de toekomst

14 Juli 2010 - 21 Juli 2010

Vol vertrouwen

23 Augustus 2006 - 22 Oktober 2007

Gauw weer weg

18 Oktober 2004 - 30 September 2005

Mijn eerste reis vastgelegd op een blog

Landen bezocht: