De herdertjes lagen bij nachte... - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Remko Schipper - WaarBenJij.nu De herdertjes lagen bij nachte... - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Remko Schipper - WaarBenJij.nu

De herdertjes lagen bij nachte...

Door: Remko

Blijf op de hoogte en volg Remko

26 December 2011 | Israel, Jeruzalem

maar niet in het veld... Met 5 graden is dat veel te koud!

Allereerst hoop ik dat iedereen een gezegende kerst heeft gehad. Ik had internetniet, want geen netwerk... helaas geen kerstwensen geplaatsts, dus bij deze.

Maar ik was er dus, op kerstavond in de velden van Efrata, Bethlehem.
Ik was bij de opnamen voor de wereldwijde uitzendingen van kerst in Bethlehem, op het kribbeplein.
Daarna de geboortekerk in geweest, heel bijzonder om daar dan te staan. Het bezoek was kort want er was een dienst op hande. Toen ik mij door het 1.25 meter hoge deurtje naar buiten wurmde stond er een rij van zeker 20 meter om nar binnen te gaan ( ik had er 6 voor me toen ik naar binnen ging :-)


Toen naar de velden voor een gedenkingsdienst. Heel mooi ,al waren er door de regenachtige weersvoorspellingen maar weinig mensen. Na afloop was er wat toepasselijk lekkers: op houtvuur gebraden lam.... (nee geen moslimvlees)
Ik liet het me heerlijk smaken, mijn 1e lammetje hier. Dat is erg welkom na zoveel kip in Nes Ammim.

Verder heb ik zaterdag na de kerstdienst de grafkerk bezocht, mede omdat het behoorlijk regende. Een indrukwekkende plek, met vele interessante fotomomenten.
Die volgen dus nog, maar nu eerst een paar uurtjes pitten, morgen (dinsdag) een hostel zoeken om nog een paar dagen in J'lem te kunnen blijven en een wandeling over de muur doen met Bart Repko. Dus word vervolgt...


  • 28 December 2011 - 12:10

    David:

    Ben jaloers!!

    Gaaf al je verhalen Rem. Volg ze op de voet. Genieten van het leven in Israël!
    Een goed uiteinde en alvast een gelukkig nieuwjaar!

    God Bless David

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Remko

hallo kijkbuiskinderen. Ik ga eens verder kijken waar ik mijn huis neer ga zetten. Nederland is voor mij te krap letterlijk en figuurlijk. Ik hoop dat mijn verhalen en (vele) foto's je kunnen (blijven) boeien. Meld je aan met je email adres, en ik zorg dat je een berichtje krijgt als ik weer wat geschreven heb. groetjes Remko

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 100631

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 30 Augustus 2013

De lucht in

22 September 2011 - 30 Mei 2012

Beloofd is beloofd

12 September 2009 - 07 September 2010

Op (naar) de toekomst

14 Juli 2010 - 21 Juli 2010

Vol vertrouwen

23 Augustus 2006 - 22 Oktober 2007

Gauw weer weg

18 Oktober 2004 - 30 September 2005

Mijn eerste reis vastgelegd op een blog

Landen bezocht: