Weer thuis - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Remko Schipper - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Remko Schipper - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Remko

Blijf op de hoogte en volg Remko

11 Juli 2012 | Nederland, Dordrecht

Op tijd voor alle festiviteiten op 30 mei aangekomen om niet meer terug te keren.
Een verjaardagen en trouwerijen. Zeg nou zelf, daar kom je toch voor terug?!

Niet meer naar Israel?
Nou niet meer naar Nes ammim.
Ik heb prachtige mensen ontmoet, het land leren kennen van binnenuit.
Mensen geinspireerd, mensen inspireerden mij. Ik heb er vel geleerd en gezien, vooral uit bijbels oogpunt. In ieder geval heb ik nu een dieper begrip van de bijbel nu ik er geweest ben en de diverse settings waar het zich afspeelde heb gezien en beleefd.
Ik heb gevoel bij de woorden Israel en Jeruzalem, een machtig gevoel.


Over Nes ammim:
Tja, wat moet ik zeggen, diep teleurgesteld!
Ik kan het wel uit de doeken doen, maar het is deels een persoonlijke ervaring geweest die tot dit besluit leid. Wie ben ik om iets of iemand in een kwaad daglicht te stellen?
Psalm 127:1 leert

Als de HEER het huis niet bouwt, zwoegen de bouwers tevergeefs.

Ik kan en wil wel ervaringen delen, maar beter is dat in een gesprek of email (1 op1 ?) om misverstanden te voorkomen en vragen mogelijk te maken.

Naar mijn bescheiden mening ( en christelijke normen en waarden gemeten naar God's woord) zijn er ernstige misstanden en dingen die hier niet op gebaseerd zijn.

Ik wil hier alleen waarschuwen dat ze niet zijn zoals ze zich voordoen en als je christelijke verdieping zoekt beter niet hier kan zijn.
Als je gewoon een leuke tijd wilt hebben en Israel wil ontdekken en hier neutraal ( niet christelijk) in wil gaan dan kan het een mooie plek zijn.
Je zal wel eens een oogje dicht moeten( of willen) doen en niet teveel in de organisatie willen zitten om niet voor het hoofd gestoten te worden.

Efeziers 5:11 Neem geen deel aan de vruchteloze praktijken van de duisternis maar ontmasker die juist.

Ik heb mijn inzet gegeven en een positieve bijdrage geleverd.
Ik heb dingen gezien en meegemaakt die niet passen in mijn beeld van hoe je met elkaar omgaat. Veranderen kan ik het niet, dus dan is weggaan de andere optie.

"Als ze je niet willen ontvangen, schud dan het stof van je voeten ten teken dat je niets meer met hen te maken wilt hebben."
Aldus Lukas 9:5 , Matt 10:14 evenzo

Nou dat heb ik dus gedaan.
Slotsom, niet alles wat christelijk heet is het ook. Maar je moet het wel willen zien :-)

Tot de volgende reis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Remko

hallo kijkbuiskinderen. Ik ga eens verder kijken waar ik mijn huis neer ga zetten. Nederland is voor mij te krap letterlijk en figuurlijk. Ik hoop dat mijn verhalen en (vele) foto's je kunnen (blijven) boeien. Meld je aan met je email adres, en ik zorg dat je een berichtje krijgt als ik weer wat geschreven heb. groetjes Remko

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 564
Totaal aantal bezoekers 100633

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 30 Augustus 2013

De lucht in

22 September 2011 - 30 Mei 2012

Beloofd is beloofd

12 September 2009 - 07 September 2010

Op (naar) de toekomst

14 Juli 2010 - 21 Juli 2010

Vol vertrouwen

23 Augustus 2006 - 22 Oktober 2007

Gauw weer weg

18 Oktober 2004 - 30 September 2005

Mijn eerste reis vastgelegd op een blog

Landen bezocht: