RAKETALARM - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Remko Schipper - WaarBenJij.nu RAKETALARM - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Remko Schipper - WaarBenJij.nu

RAKETALARM

Door: Remko

Blijf op de hoogte en volg Remko

09 December 2011 | Israel, Jeruzalem

Dat ging ineens af! Ik bleef erg rustig omdat iedereen om mij heen niet reageerde, maar dat kwam waarschijnlijk door de herrie die ze maakten, het is een meubelmakerij. Ik probeer de receptie te bellen voor informatie, geen gehoor. Zitten ze al in de schuilkelder?!? Nou ja ik zie niemand rennen, en word niet gebeld of ik ook nog kom, dus het zal wel goed zijn. Na enkele minuten stopt de sirene, welke niet zo luid is en waar ik denk ik gewoon doorheen zou slapen. Omdat ik nog geen klappen gehoord heb, denk ik dat het wel los zal lopen. Anderhalf uur later bij de lunch hoor ik dat het een oefening was omdat Iran doelwit is geweest van vernietiging van hun (kern-)raket lokatie. Ik weet van niets (ook niet van de oefening) dus fijn dat ik ben ingelicht dat er een oefening was :-) Ik was niet de enige die het niet wist, dus Tom als je nog een opdracht zoekt... ;-)

Het was niet de enige keer m.b.t het mogelijke einde der tijden, ik ben op een tripje geweest naar een bijzondere lokatie, genaamd Megiddo. Bij de meesten waarschijnlijk beter bekend als Armageddon. Inderdaad, uit Openbaringen.
Een mytische plaats die om zijn ligging meer dan 25 keer is gebouwd en verwoest. Het ligt op het kruispunt van de route Afrika Europa Azie. Vanuit de vesting kan je naar alle drie de richtingen vrij kijken en zie je dus alle gevaar van verre aankomen. Onder andere koning Salomo en koning Achab hebben er allebei een keer flink gebouwd en opgravingen zijn blootgelegd uit Salomo's tijd. Elke grote (opvolgende) machthebber heeft hier de controle gehad, en het is niet moeilijk voor te stellen waarom hier de laatste strijd zal plaats gaan vinden. Daar waar 3 continenten samen komen.

Vijf december ligt inmiddels achter ons en ik zag het zwart voor/rond mijn ogen worden. Ik was namelijk dit jaar de zwarte piet, compleet met surinaams accent om de nederlandse kids uit het dorp om de tuin te leiden, iets wat overigens uiteindelijk niet werkte dankzij de oudere kids. En bedankt!
Foto's van deze mijlpaal (en andere triplokaties) staan op mijn fotopagina (zie de link onderaan deze mail) want jawel de computers doen het weer en ik kan eindelijk foto's uploaden. Bijwerken kan ik ze hier niet, dus de kwaliteit kan matig zijn, sorry.

Het werk gaat ondertussen ook door en ik moet zeggen dat ik zo mijn bedenkingen heb over uitvoering, aanpak, besluitvoering en het waarom ik hier (nog) ben. Onbekwaamheid, hielenlikkerij, zelfverrijking, grote ego's en luiheid zijn hier bij sommige mensen kernwaarden.

De kerst is onderweg en als alles door gaat heb ik dan een weekje vrij en reis ik af naar Jerusalem. Bethlehem ligt er niet ver vandaan dus ik zal eens met eigen ogen gaan kijken of er inderdaad herders in het veld lagen... Ik denk dat ze niet lagen te slapen maar te klappertanden rond deze tijd! We zullen zien.
In de woestijn was het iig wel fris genoeg 'snachts. Een zomerslaapzak model vierkant uit 1983 heeft zelfs met 2 wollen dekens niet genoeg isolatie waarde om comfortabel te liggen. Het is dat ik wel erger heb meegemaakt (-20 in Canada) dus ik had wat oplossingen om toch wat te slapen, maar toch had ik liever mijn eigen slaapzak gehad.
Overdag was het schitterend weer met een diepblauwe lucht en 25-30 graden. Een schitterende 6.5 uur durende tocht over een kraterwand van 400+ meter en verder door de vallei gaf een mooi beeld van (een deel) van de woestijn hier.

Vanuit hier alvast een (goede aanloop naar) kerst toegewenst en bedankt voor de leuke reakties tot nog toe.
Tot horens
Remko


Hieronder de link om naar de foto's te gaan. Kopieer deze naar je adresbalk om ze te zien. (link selecteren, Ctrl C, en in de adresbalk rechtermuisknop plakken voor als je niet weet hoe)


http://www.mijnalbum.nl/Album=QE3ZEU3Y




  • 09 December 2011 - 23:41

    Cor En Marina :

    Hallo Remko,
    Je hebt goed gehandeld, blijf rustig. Als het komt komt het toch wel. en het is zoals het is. Wat betreft de vraag waarom je daar nog bent is dat je moet inzien dat de mensen in Israël ook onderdeel zijn van de grote boze wereld. Ook daar heb je list en bedrog en zelfverrijking. Het is net politiek.
    Verder een hele Fijne Kerst, een mooi uiteinde en een schitterend begin van 2012. Maar we gaan roerige tijden tegemoet kerel, hou de wereld maar in de gaten. Maar blijven lachen en hou je rustig, het is zoals het is.......

    Groetjes vanuit de windmolen

    PS er staat geen link

  • 10 December 2011 - 11:38

    Leendert En Janet:

    Heeeeeeeeee Zwarte Piet,

    Ik hoor je wel, maar zie je niet :-)! Leuk dat we weten dat je Zwarte Piet kunt spelen, mocht je over enige jaren weer in ons eigen koude kikkerlandje zijn, hebben we waarschijnlijk drie kinderen die naar jouw komst uitkijken.... dan laat ik ondertussen zelf mijn baard staan (dan speel ik zelf wel Sinterklaas)...

    Die tripjes van jou klinken wel bijzonder mooi hoor! Dus dat lijkt me eerlijk gezegd al best de moeite waard! Tsja... voor de rest weet ik niet wat Israël voor jou te bieden heeft... Misschien hebben ze nog lekker bier?! :-))))

    hartelijke groet, ook van Janet
    Leendert

  • 10 December 2011 - 12:50

    Remko:

    De link komt eraan, maar het online zetten van de foto's is niet zo snel en makkelijk als ik zou willen ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Remko

hallo kijkbuiskinderen. Ik ga eens verder kijken waar ik mijn huis neer ga zetten. Nederland is voor mij te krap letterlijk en figuurlijk. Ik hoop dat mijn verhalen en (vele) foto's je kunnen (blijven) boeien. Meld je aan met je email adres, en ik zorg dat je een berichtje krijgt als ik weer wat geschreven heb. groetjes Remko

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 100625

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 30 Augustus 2013

De lucht in

22 September 2011 - 30 Mei 2012

Beloofd is beloofd

12 September 2009 - 07 September 2010

Op (naar) de toekomst

14 Juli 2010 - 21 Juli 2010

Vol vertrouwen

23 Augustus 2006 - 22 Oktober 2007

Gauw weer weg

18 Oktober 2004 - 30 September 2005

Mijn eerste reis vastgelegd op een blog

Landen bezocht: