Net de ranch - Reisverslag uit Akko, Israel van Remko Schipper - WaarBenJij.nu Net de ranch - Reisverslag uit Akko, Israel van Remko Schipper - WaarBenJij.nu

Net de ranch

Door: Remko

Blijf op de hoogte en volg Remko

25 September 2011 | Israel, Akko

Maar dan erger (kan dat?!)
Dat zijn mijn eerste indrukken van deze plek.

En lekker warm dat het is... Toch nog een heerlijke afsluiting van de zomer met 30 graden.
Met ook een regelmatige plensbui, dat dan weer wel natuurlijk. Tsja waar moet ik beginnen?!?! De NS is niet de enige die kan staken en niet op tijd rijden. Hier hadden ze ook eens iets, precies als ik aankom. Al een half uur te laat geland met een overhoop geklauwde rugzak(gelukkig met een travelbag eromheen anders was ik de helft kwijt geweest met alle ritsen open, honden!
De controles op schiphol zijn erg streng zoals verwacht, maar dat je dan hier gewoon zonder een blik te krijgen door de duane loopt is dan toch raar.
Maar goed, een half uur te laat geland dus de trein ook niet gehaald. Nu hoorde ik op het eindstation van iemand dienet aangekomen was met die trein dat het weinig zou hebben uitgemaakt, die was 4 uur onderweg.
Die van mij kwam eerst niet en de eerstvolgende een kwartier te laat. De stationsmanager wist ook van niets dus wachten maar. Toen we eindelijk gingen ( max 60 km/u) werd deze snel voller, zelfs zo vol dat een spitsuur in NL er rustig bij is.

Anyways, ik kwam om 23.00 aan ipv de geplande 19.50u en om 11.30 uur was eindelijk op mijn bestemming.
Na een hartelijke ontvangst 'sochtends een rondje gelopen en nu weet ik waarom ik hier ben... Genoeg te doen voor 10 jaar, de ranch is er niets bij! Tsjongejonge. Maar okee, beter dan niets te doen hebben, toch?

Systemen zijn er niet, planning lijkt te ontbreken, evenals gebrekenlijsten en prioriteitenlijsten. Er zijn ongeveer evenveel duitsers als NL-ers en veel zijn er vanwegee vervangende dienstplicht, al word dat dadelijk ook minder met de afschaffing hiervan. Helaas voor dit soort organisaties.

Na 2 dagen rustig niets doen was ik vandaag blij aan de gang te kunnen (weekend is hier op vrijdag en zaterdag) werkkleding is hierbij wel nodig want slijpen en lassen gaan niet samen met een nylon shirtje :-D

De eindverantwoordlijken lijken vooralsnog allemaal met vakantie tot half deze week en sommigen begin volgende week, dus echt plannen maken zit er nog niet in.

Ik ben benieuwd of ze er klaar voor zijn, organisatie, structuur en de algehele staat vooruit zien gaan.
Gereedschap en materiaal zou meer mogen zijn, maar goed. eerst even afwachten hoe dit gaat lopen.

Vooralsnog lijkt het dus een goede keus te zijn geweest.

Vanavond eens horen en ervaren of ik me iets van de taal machtig kan maken, op hebreewse les...

Nu eerst eten, dat is goed verzorgt, (al mis ik mijn liter volle melk per dag.)

Tot gauw en tot horens


  • 25 September 2011 - 14:49

    David L:

    Hey Schipper!

    Wat fantastisch om te horen en helemaal fijn om te lezen dat je er een grote uitdaging in ziet. Ze zullen vast heel erg blij met je zijn als ze zien waartoe jij allemaal in staat bent!

    Heel veel succes daar en we blijven je volgen!

    May God bless you in all the days to come!

    David L

  • 25 September 2011 - 17:03

    Leendert En Janet:

    Gewoon een koe fokken en elke dag ff melken.... dan heb je wel een litertje of wat. Verser kan niet ;-)

    Groeten,
    LP en J

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Remko

hallo kijkbuiskinderen. Ik ga eens verder kijken waar ik mijn huis neer ga zetten. Nederland is voor mij te krap letterlijk en figuurlijk. Ik hoop dat mijn verhalen en (vele) foto's je kunnen (blijven) boeien. Meld je aan met je email adres, en ik zorg dat je een berichtje krijgt als ik weer wat geschreven heb. groetjes Remko

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 100635

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 30 Augustus 2013

De lucht in

22 September 2011 - 30 Mei 2012

Beloofd is beloofd

12 September 2009 - 07 September 2010

Op (naar) de toekomst

14 Juli 2010 - 21 Juli 2010

Vol vertrouwen

23 Augustus 2006 - 22 Oktober 2007

Gauw weer weg

18 Oktober 2004 - 30 September 2005

Mijn eerste reis vastgelegd op een blog

Landen bezocht: