Rotorua stinkt, Beeeeeehhhhh - Reisverslag uit Tikitere, Nieuw Zeeland van Remko Schipper - WaarBenJij.nu Rotorua stinkt, Beeeeeehhhhh - Reisverslag uit Tikitere, Nieuw Zeeland van Remko Schipper - WaarBenJij.nu

Rotorua stinkt, Beeeeeehhhhh

Door: Remko

Blijf op de hoogte en volg Remko

14 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Tikitere

Hallo luitjes,
zeg dat word de laatste vanuit hier hoor!
Niet alleen de zwavellucht stinkt hier!
Vandaag weer eens te paard gegaan, zonder zadel, hop erop.
Erg prettig.
Wat niet zo prettig was is dat ze achter elkaar scheten lieten, en dan niet zomaar een scheet maar gewoon 10-20 seconden. Daar kunnen sommigen nog wat van leren. Ik noem verder geen namen....;-)

Verder is de konijnen populatie wat uitgedunt, mijn laatste zat 50-60 meter verderop lekker plat op het gras wat te knagen en ik dacht hem een 22mm oorpiercing te geven.
Helaas stak ie net zijn nekkie uit en daarging dan ook de kogel dwars doorheen.
Beide grote bloedstromen geraakt, hij sprong 20 cm de lucht in van de schrik landde op zijn zij, en toen ik hem even later bij zijn oren greep liet ie al snel de geest.
Ik weet nu ook hoe je hem uit zijn vel helpt en gezond in de pan krijgt dus dat word eerdaags rabbitstew (konijnenstampot).

Verder nog wat schapekoppen verzameld in de schuur. Het was hoog tijd dat die een koppie kleiner werden, nou ja de rest dan de kop bleef erop.
Daar ik al enige jaren ervaring heb met de tondeuse zou het niet zo moeilijk moeten zijn hun de jas uit te trekken, dacht ik zo.

Ik trok mijn stoute schoenen aan (met stalen neuzen) en na enige instruktie zet ik hun het mes op de keel.
Oppassen voor de edele delen, en hoppa, uit die jas.

Al met al een (m)ooi resultaat. Bewijzen staan op de pagina (zie de link onderaan)

Tja, of ik nu nog welkom ben in Dordt.....
Schapekoppen genoeg daar om verder op te oefenen. :-)

De auto staat gepakt, en morgenochtend gaan we op pad richting Napier, daarna door naar Wellington. Langzaam maar zeker komt de boot dan om de hoek om naar het zuidereiland te gaan.
De trip gaat nu eindelijk echt beginnen.
Stay tuned voor meer avontuur.
Een groet aan iedereen,

Remko

Kopieer de link naar je adresbalk:

• 14 Februari 2007 - 15:55

Helga:

jippie nummer uno!

en nu ga ik snel je verhaaltje lezen ;-)

• 14 Februari 2007 - 15:57

Helga:

nou ja die schapen maken mij niet zoveel uit, maar die konijnen...... snif...

• 18 Februari 2007 - 09:08

Leendert & Janet:

Ha Helga-uno ... dat is niet zo gek, hè. Op onze trouwdag zaten wij natuurlijk in Parijs (je weet wel.. hotel.. niets doen.. geen scholen bouwen .. echte wc in plaats van een put)! Anders had je - zoals gebruikelijk - geen schijn van kans gehad!

O ja... hoi Remko!

• 18 Februari 2007 - 13:11

Arno:

Hoi Remco,

Als aflos ga ik dinsdag voor 3-4 weken naar Dampier in West Australie. Dampier ligt precies in het midden tussen Perth en Darwin net onder Port Hedland.

Ben je daar tijdens je vorige trip ook geweest? Volgens mij is daar in die buurt niet zo heel veel te beleven maar wellicht heb jij nog tips?

Hoor ze graag.

Overigens vloog ik afgelopen donderdag terug vanaf Spanje naar Rotterdam. Het was helder weer en vlogen recht over Dordt. (we konden de schaap..zeemeeuwen op de Dom zien zitten). Zit er een of andere popie jopie achter me met de opmerking: ´hoe dichter bij Dordt hoe rotter het wordt´ Zijn amigo popie jopies lachen. In dit geval was jouw tondeuse en/of 22mm prima van pas gekomen...

• 26 Februari 2007 - 20:35

San & Ing:

Schippie,

Ik ga konijnen fokken, zorg jij dat je met de kerst in Dordt bent?
    Mag van Ing niet in de schuur hoor.
    Konijnen zijn trouwens de beste compost hopen die er zijn, je geeft ze groente en fruit afval, en de volgende dag heb je ronde compost korreltjes. reuze goed voor de tuin!