nieuw jaar, nieuwe kansen - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Remko Schipper - WaarBenJij.nu nieuw jaar, nieuwe kansen - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Remko Schipper - WaarBenJij.nu

nieuw jaar, nieuwe kansen

Door: Remko

Blijf op de hoogte en volg Remko

09 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hey vrienden en familie,
eindelijk weer online na bijna 2 weken bijna niets. Internet werkte niet goed, dus weinig verkeer mogelijk.
Nu is het (als het goed is) weer in orde, dus laten we beginnen waar we geeindigd zijn: gezegend kerstfeest en een fantastisch nieuwjaar!
jaja, ik weet dat ik achter loop, maar toch wens ik het jullie toe.
Jullie verdienen toch het allerbeste voor het nieuwe jaar, dus bij deze...

Foto's zijn het volgende ding dat ik in orde probeer te krijgen. Ik ehb er een aantal op stapel staan, onder andere van een camp die we met oud en nieuw hadden. 130 kids uit geheel nieuw zeeland, georganiseerd door een evangelische kerk in Auckland onder de vlag van Young Life. Tja je komt mekaar ook overal tegen. :-)
Twas een goede camp en het nieuwe jaar is afgesloten met een flink eindejaarsvuur. Al word het volgende keer groter, dan doe ik het helemaal, inclusief de voorbereidingen vooraf.
Nu heb ik het alleen gestapeld en aangestoken. Een stapel van ongeveer 6x4 meter en zo'n 3.5 hoog. 60 liter diesel en 20 benzine erop geven het een spectaculair effect als je het aansteekt. ;-)
Vlammen die ruim boven de heuvel uitkwamen, en die is ruim 30 meter hoog! Zoals gezegt volgende keer beter, zo'n 2-3 keer groter.
Wat is het leven op een ranch toch mooi. Je doet dingen die niet in je achtertuin passen. Alhoewel ik, toen ik 15 was, al stapels kerstbomen in rook deed opgaan met nieuwjaar, over de 100 tegelijk, dus dat pyromaantje zit al even in me. :-D
Verder is het hier behoorlijk insmeren met dikek 20 graden en volop zon.
Korte broeken en t-shirts dus. Heerlijk! Ik hoor elke keer dat het midwinter is daarzo met een dik pak sneeuw, dus nieuws over de opwarming van de aarde kan vanaf nu ook wel de vuilnisbak in. Wat een onzin he.
Gewoon doorstoken dus, jullie om warm te blijven en ik om bij te kamperen. Ik heb (nog steeds) geen wielen dus tot nog tioe ging het niet echt, maar ik ga er toch snel eens op uit om het land verder te verkennen en even weg te zijn van het werk.
12-14 uur, 5 dagen (soms 6) per week mag dan hobby zijn, toch lijkt het af en toe verdacht veel op werk.


Maar je hoort mij niet klagen hoor!
Ik heb het goed, en als je het daar eens even zat bent.... je bent van harte welkom.

Voor nu de hartelijk groeten en snel (!) weer tot horens.

Jullie globetrotter



  • 09 Januari 2010 - 07:30

    Leendert En Janet:

    Ha Remko! Leuk om te lezen zo! Dat fikkie van jou willen we natuurlijk wel eens ff op een foto zien!

    Groeten enne.... weer de 1e hè ;)


  • 09 Januari 2010 - 09:36

    Cor En Marina:

    Hallo Remko,
    Als eerste een heel mooi en gezond 2010. Zo te lezen heb je het helemaal naar je zin. Geweldig toch. Zomaar houden dan en de shit de shit laten. Met zulk werk als hobby kan je daar wel jaar 100 worden. Hoe is het met je visum gesteld of je permanente overstap??
    Hier lezen we dat je over 240 dagen weer terug bent, dat zou toch niet de bedoeling zijn of geeft dat moeilijkheden?
    Nou we lezen het allemaal wel eens. Hoe is het verder met de fotografie? Schiet je nog de nodige plaatjes of is het een beetje geluwd? Ja het weer is hier aan de kust guur en koud. Schaatsen kan wel mar is geen pretje vanwege de wind. Nou jij kan je zwembroek wel aan hebben we gelezen. dat is beter uit te houden maar de winter heeft ook wel wat. Hé Remko, bedankt voor je verhaal het is altijd leuk weer mailtje te krijgen en waarschijnlijk voor jou om reactie te krijgen. Het gaat je goed, hou je haaks en tot mails...... Groetjes, Cor en Marina

  • 09 Januari 2010 - 09:49

    Cor En Marina :

    Hé remko, wat is jouw adres daar? Dan kunnen we op Google earth even een kijkje nemen op het kamp.

    Doeiiii

  • 12 Januari 2010 - 11:23

    Kees Gladpootjes:

    Hoi Remco,

    Het is de eerste keer dat ik reageer, maar ik heb je reisberichten nauwkeurig gevolgd. Hoewel wat laat, nog de allerbeste wensen voor 2010. Ik proef aan je manier van schrijven dat je het heerlijk naar je zin hebt. Heel leuk om te lezen! Zo'n vuurtje als jij hebt gemaakt zou hier hier veel opschudding hebben veroorzaakt. Ik wens je alle goeds toe en Gods zegen bij al het goede werk dat je doet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Remko

hallo kijkbuiskinderen. Ik ga eens verder kijken waar ik mijn huis neer ga zetten. Nederland is voor mij te krap letterlijk en figuurlijk. Ik hoop dat mijn verhalen en (vele) foto's je kunnen (blijven) boeien. Meld je aan met je email adres, en ik zorg dat je een berichtje krijgt als ik weer wat geschreven heb. groetjes Remko

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 100648

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 30 Augustus 2013

De lucht in

22 September 2011 - 30 Mei 2012

Beloofd is beloofd

12 September 2009 - 07 September 2010

Op (naar) de toekomst

14 Juli 2010 - 21 Juli 2010

Vol vertrouwen

23 Augustus 2006 - 22 Oktober 2007

Gauw weer weg

18 Oktober 2004 - 30 September 2005

Mijn eerste reis vastgelegd op een blog

Landen bezocht: