Als je een klus hebt.... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Remko Schipper - WaarBenJij.nu Als je een klus hebt.... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Remko Schipper - WaarBenJij.nu

Als je een klus hebt....

Door: Remko

Blijf op de hoogte en volg Remko

05 Juli 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Als je een klus hebt, en niemand kan het voor je doen, én je kan hem vinden...
Misschien kan je Remko huren!!!

TATATATA TATATA....

Wel, het A-team is onder constructie...
Ik ben op de vlucht, maar toch ook weer niet.

Ik zal het proberen uit te leggen.
Afgelopen vrijdag 18 juni was ik bij immigratie nieuw zeeland, nadat een aanvraag van verlenging van mijn huidige visum werd afgewezen. Ik kwam na wat doorvragen (anoniem) tot de conclusie dat wat ik op de ranch deed onder werken valt. Dat is nou net wat ik niet mag doen hier, nog niet.

Die zaterdag, de 19e, was er ook stichtingsbestuursvergadering (goeie voor scrabble!!!):-) Ik ken ze allemaal redelijk goed, dus dat was mooi. Ik was daar om hen te vertellen wat ik geconcludeerd heb en wat het vervolg is. Met opengevallen mond hoorden ze me aan, terwijl ik vertelde dat ik, en met mij zij dus ook, illegaal bezig zijn en ik per direct vertrek.

Ik boekte een vlucht naar huis,de volgende zaterdag de 26e maar deze werd de donderdag ervoor geannuleerd door het boekingskantoor. Daar kwam ik de volgende dag achter, vrijdags de dag dat ik naar Auckland zou afreizen om op tijd te zijn. Goed dat ik mijn email nog even checkte. Ze zeiden dat ze me geprobeerd hadden te bellen (niet) en dat mijn creditcard die ik gebruikt had niet geldig was. Ik belde met het creditcardbedrijf en het geld was vrijgegeven, dus hadden ze geen goede reden meer, maar ondertussen was het te laat om alsnog te gaan.

Opnieuw boeken dus, voor die dinsdag, de 29e. De volgende morgen was ook deze geannuleerd!!! Zelfde verhaal, ik een uur gebelt met America (!) Maar ik kreeg als antwoord dat ik maar direct met de vliegmaatschappij moest boeken!! Dat zegt mijn reisburo!!!

Nou dat doen we dan maar, 3e keer proberen. Gelijk goed deze keer en mijn e-ticket was bijna gelijk binnen. En de prijs was een grote bonus, in plaats van 1070 euro was het nu 675 euro. Bleek dat ze me in US$ afrekenden (op een NZ site! ) in plaats van NZ$!!! Maar goed, ook deze zegen was niet rijk genoeg. Ik kreeg van mijn toekomstige werkgever te horen dat ik voor mijn komende visum wat dingen moest regelen hier, en of ik kon annuleren. Dat kan, maar kost me 250euro. Maar goed dat krijg ik dus terug en daar bovenop krijg ik mijn ticket naar huis voor niets!!! Dank U wel! Tja, het vergt wat geloof, maar het bewijst voor mij dat het het goede is.

Wanneer ik nu dus naar huis kom weet ik eind deze week, maar het zal niet lang meer duren. Mijn visum loopt af op 19 juli, en ik las dat het dik 30 graden is daar dus ik ben blij om naar huis te komen. T’is hier winter, koud en nat. Zet het bier maar koud, en de koffie klaar!

Ik hoop voor het koud word in Nederland alles rond te hebben, en de vooruitzichten zijn erg goed. Ik denk mijn visum met een maand te hebben en dan kan ik gaan wanneer ik wil. (lees: “ wanneer het koud word” )

Ik ben dus al 2 weken niet meer op de ranch. Eigenlijk vanaf het moment dat ik tot de conclusie kwam dat ik niet op de juiste manier en op de juiste plaats was heb ik er een heel goed gevoel over. Ik heb er geen spijt van, t'is het juiste moment om over te stappen.

Het zorgt wel voor wat gedoe,laat je weten dat je naar huis komt, kom je niet. Tot drie keer toe!

Maar goed, zoals we dan zeggen:
“I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER” :D



Tot gauw
Remko

  • 05 Juli 2010 - 06:24

    Leendert En Janet:

    Huh?????????????? Kom je naar huis???????????????? Nou... jij weet ons wel te verbazen, hoor! Wat onwijs gezellig!

    Vanaf maandag 19 juli zijn onze "Berliner Buben" weer bij ons. Ook zij zullen ongetwijfeld blij zijn je te zien!

    Tenminste... we nemen aan dat we je toch wel te zien krijgen, hè?!!! :-)

    Enne... je bent mooi op tijd voor eh... november! ;-))))))

    Groeten uit Oostenrijk!

  • 05 Juli 2010 - 06:50

    Tom En Aryanne:

    wat een verhaal man, maar ik had niet verwacht dat je naar huis komt. we zijn heel blij je weer te kunnen zien.

    groetjes aryanne en tom

  • 05 Juli 2010 - 07:50

    LP En J:

    Je kijkt te veel A-Team daar.... vandaar dat het vliegen niet lukt.... voortaan zullen we je wel de 'witte' BA noemen....

  • 05 Juli 2010 - 10:58

    Aryanne EnTom:

    Zorg je wel dat je op tijd bent voor de finale van zondag as. ?!?!?!?

    Enne... klussen hebben we nog zat ;)

  • 05 Juli 2010 - 11:24

    Harald & Lienke:

    wat een verrassing!

    Ik zet de korenwolf vast klaar... mocht je nog wilen jagen, met dit weer zie je ze regelmatig voorbij komen.


  • 05 Juli 2010 - 11:38

    David L:

    Hey Remko!

    Wat gaaf om je binnenkort weer te zien! Spelletjesavonden zonder jou zijn als de zalm zonder het neusje zeggen we weleens. Blij dat het neusje zijn weg terug weer heeft gevonden!

    Tot gauw kneiter, ben benieuwd naar al je verhalen! En je komt precies op tijd terug, het bbq seizoen bij Sander in de tuin is weer in volle gang!

  • 05 Juli 2010 - 14:35

    Minca:

    Ha die Remko!

    Zozo, dus je komt ons weer gezelschap houden!!
    Een goeie reis en we zien je dan vast weer snel!

    Groetjes,
    Minca

  • 05 Juli 2010 - 16:38

    Petra V A:

    nou natuurlijk ben je welkom in nederland, maar ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat je terug kwam. mocht je niet kunnen wennen in nederland tot 14 augustus zitten we in zweden en je bent welkom

    gr petra, alwin en bengt

  • 05 Juli 2010 - 20:24

    Cor En Marina:

    Hé Remko,
    Ja dat hadden we natuurlijk niet meer verwacht maar zo zie je maar weer, je moet wel eens overrekenen.
    Je pland wel eens iets maar je moet ook wel een opnieuw beginnen met plannen.Maar goed misschien zien we je nog van de zomer of kom je eens langs. Je hebt het adres...
    Een goede reis en tot........ ziens.

  • 05 Juli 2010 - 21:28

    Arjan, Miran En Kids:

    Hee! Jij hebt ook altijd wat bijzonders he?!
    Maar wel gezellig dat je weer eens deze kant uit komt.
    De ice-tea staat koud, want hier is het echt zomer! Veel succes daar en hopelijk tot gauw!
    Ar, Mier en het kidskwartet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Remko

hallo kijkbuiskinderen. Ik ga eens verder kijken waar ik mijn huis neer ga zetten. Nederland is voor mij te krap letterlijk en figuurlijk. Ik hoop dat mijn verhalen en (vele) foto's je kunnen (blijven) boeien. Meld je aan met je email adres, en ik zorg dat je een berichtje krijgt als ik weer wat geschreven heb. groetjes Remko

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 100653

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 30 Augustus 2013

De lucht in

22 September 2011 - 30 Mei 2012

Beloofd is beloofd

12 September 2009 - 07 September 2010

Op (naar) de toekomst

14 Juli 2010 - 21 Juli 2010

Vol vertrouwen

23 Augustus 2006 - 22 Oktober 2007

Gauw weer weg

18 Oktober 2004 - 30 September 2005

Mijn eerste reis vastgelegd op een blog

Landen bezocht: