mond en klauw zeer - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Remko Schipper - WaarBenJij.nu mond en klauw zeer - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Remko Schipper - WaarBenJij.nu

mond en klauw zeer

Door: Remko

Blijf op de hoogte en volg Remko

08 September 2009 | Nederland, Dordrecht

Beste familie vrienden en bezoekers,
na een warm en hartelijk afscheid is het dan bijna zover...

Nou ja, effe wachten nog, want er is MKZ tussendoor gekomen!

Gisteren (maandag) werd ik wakker en vroeg me af met wie ik ruzie had gehad de dg ervoor op onze mannenavond. Mijn kaak deed zeer en hoewel ik meestal denk dat het wel snel overgaat deed een onplezierige herinnering aan mijn vorige trip mij bewust worden dat er iets meer aan de hand was.

Toen had ik met spoed een 3 dubbele wortelkanaalbehandeling nodig die gepaard ging met 40 graden koorts. Iets wat je krijgt als je een week lang denkt dat die kiespijn wel over gaat.

Ik wilde het wel negeren, maar enige overredingskracht van familie deed mij besluiten te informeren bij de tandarts hoeveel wortels er aan een tand zitten. Dat bleken er 4 te zijn en je raad het al: MKZ is een feit.

Waar komt dan de klauwzeer vandaan vraag je je nu af. Nu dat is het gevolg van 1 van de 2 opties.
De 1e is de reis annuleren en de ontsteking over laten gaan waarna de kies getrokken word.
De 2e optie is zonder verdoving met de ontsteking erbij de kies laten trekken.
Dan krijg je vanzelf klauw zeer als je de tandarts mond zeer bezorgt na afloop van deze behandeling. Vandaar MKZ. :-D

Vredelievend en beheerst als ik ben heb ik maar voor de 1e optie gekozen.
Annuleren en, wanneer de onsteking na enkele dagen over is, de kies laten trekken. Mijn tandarts had echter ook behoefte aan vakantie en is per vandaag (dinsdag) 1.5 week op vakantie. De 21e ben ik nu aan de beurt, dus mijn vlucht ga ik niet halen. Het word nu ongeveer een maandje later.

Als je mij dus ziet lopen is het niet uw trauma of verbeelding, maar ben ik het echt. Mocht ik moeilijk verstaanbaar zijn is dat niet omdat ik mijn engels weer aan het ophalen ben, maar waarschijnlijk het gevolg van mijn MKZ.

Bij voorbaat excuses dat ik jullie nog langer ga vervelen met mijn aanwezigheid, maar ik denk dat ik met redelijke zekerheid kan zeggen dat het volgende maand toch echt ervan gaat komen.

Een hartelijke groet en nog tot ziens

Remko

PS
Met ongeveer dezelfde zekerheid als ik die nu had sluit ik er maar wel weer een annuleringsverzekering bij af.

• 08 September 2009 - 12:48

Xandra:

Nu zijn we nog niet van je af! ;-) Tot vrijdag!

• 08 September 2009 - 15:41

David L:

Dat wordt toch nog een paar potjes Chicago Express ;)

• 08 September 2009 - 19:21

Leendert En Janet:

Mooi !

Dat er een tandarts bestaat, bedoelen we...

Kom je dan nog een keer eten? We serveren ook vloeibaar ;)

P.S. Niet als eerste omdat wij vakantie hebben op dit moment!

• 13 September 2009 - 20:29

Petje Kooper:

jaja, en wat is volgende maand je excuses?

ben je rond de kerstperiode in NSW???
    dan kom je natuurlijk naar het motor inn in gronggrong.... daar kom je mij dan tegen! ;)

mzl en sterkte met je kiesjes