Zimbabwanen, wat een geitebreiers - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Remko Schipper - WaarBenJij.nu Zimbabwanen, wat een geitebreiers - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Remko Schipper - WaarBenJij.nu

Zimbabwanen, wat een geitebreiers

Door: Remko

Blijf op de hoogte en volg Remko

26 April 2007 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Zo dan, dat is bijna een maand gelee dat er nieuws was.
Erwin is alweer 3.5 week thuis, en ik zit nog steeds in Christchurch.

Na 3 weken wachten op een verzekeringskwestie, niets ernstigs alleen wat krassen, heb ik ze nu laten weten dat ze de bekende pot op kunnen en ik verder ga reizen. Ik hoor wel wanneer het geregeld is en ik het kan laten maken. Waarschijnlijk ben ik dinsdag weg.

Met pasen ben ik 5 dagen naar Dunedin geweest met een groep jongeren wat erg gezellig was. We hebben veel gelachen.

Afgelopen zaterdag kwamen er wat zimbabwanen over voor een middagje.
Lachen joh! zie foto's
Echte geitebreiers.

Ik help Peter en adrienne om de boel hier te verbouwen.

Ik ben onder andere: interieur architect (jaja Jan de Boevier, pas maar op!)tuinarchitect, aannemer, loodgieter, bubbelbad uitstallateur, grondwerker, autoverkoper, schilder, en, jawel, babysitter. (Helping hands als jullie nog iemand nodig hebben...)

Een nigeriaanse met 4 kids die hier 7 maanden in huis hebben gezeten hebben nu ene eigen flat. Een flat is niet zoals in nederland, 4 hoog achter maar de helft van een jaren 70 bungalow! Niet slecht!

Anyways, om het rond te krijgen werkt ze als schoonmaker, maar ja in de vakanties is er geen oppas en school voor de kids.
Ze lopen met me weg joh zo leuk!!
't Word tijd dat er een vrouw om de hoek komt denk ik dan...
Maar ja, alles op Zijn tijd .

verder heb ik dus 2 auto's verkocht die hier onnuttig waren.
Een oud busje dat al 8 jaar in de achtertuin stond. Niet dat ie in de weg stond hoor op een blok land van 20.000 M2.(totaal oppervlakte incl huis).
Ook stond er een mitsubishi met kapotte versnellingsbak. omdat ik geen gereedschap had om hem te fiksen is tie zo verkocht.

Ok, reakties zijn zoals altijd van harte welkom en worden, waar mogelijk. ter harte genomen!

Groeten uit een inmiddels koud Nieuw zeeland.

jullie Remko

Klik voor de foto's op deze link:

• 26 April 2007 - 07:25

Leendert & Janet:

Haaaaaaaaaaa Remko!

We waren al bang dat je ingesneeuwd was nu er steeds geen nieuwe berichtjes kwamen. Je foto's gaan we vanavond gezellig even bekijken.
    Hier alles z'n gangetje. Heb je al van deze of gene gehoord dat wij al zo'n 3 weken zomers weer hebben hier? Vandaag gaan we richting de 26 graden! Kortom: je mist wat! :-))

Groetjes van ons beiden!

• 02 Mei 2007 - 20:05

San En Ing:

heej
    dat klussen is wel aan jou besteed ja (-:
    helping hands; ik zou als ik jullie was dit aanbod meteen aannemen

• 04 Mei 2007 - 21:13

Marjan De Jong:

Hoi Remco, klinkt leuk allemaal!
    Erwin vond het super gaaf daar! Hij was aan het werk voor het honk; weer even wat anders!
    Over die vrouw om de hoek: jij kijkt altijd de verkeerde kant op als ze de hoek om komt geloof ik, hahaha.
    Groetjes en blijven kijken he?
    Marjan

• 15 Mei 2007 - 19:48

Sannie En Ing:

Rem op die foto's: volgens mij scheren jullie die schapen wel erg fanatiek hoor!

Dat huis daar is trouwens wel aardig lijkt een beetje op ons stekkie ;)haha