Het mooie van een dikke duim - Reisverslag uit Cairns, Australië van Remko Schipper - WaarBenJij.nu Het mooie van een dikke duim - Reisverslag uit Cairns, Australië van Remko Schipper - WaarBenJij.nu

Het mooie van een dikke duim

Door: Remko

Blijf op de hoogte en volg Remko

28 Juli 2005 | Australië, Cairns

Hallo vrienden en familie.
Het is alweer even geleden dat ik in Cairns aankwam en m'n camera het begeven had.
Ik besloot werk te zoeken en kwam uit bij AVIS autorentals. Aangezien ik ervaring had en er erg eerlijk uitzie was dat gauw voor elkaar.
Het ging zo:
Heb je misschien een ervaren cardetailer nodig? Euhmmmm, kan je terug komen om 3 uur met je CV? Oh dat laatste is eenvoudig, 10 jaar truckdriver en autowaservaring bij Avis Kununurra. Ik zie je om 3 uur op m'n kantoor. Daar gekomen liggen de papieren al klaar en als hij vraagt hoe lang ik blijf, ervan uitgaande een jaar (HAHA)en ik "3 weken" zeg hoef ik alleen maar te tekenen. Too easy. Ik ben daar nu uitgewerkt want m'n camera is klaar, wat in een record tijd is gedaan dankzij wat telefoontjes van mijn kant. Hij werd zelfs per expresse aangetekend per vliegtuig naar Cairns gestuurd.
Wat een beetje nadenken over je toekomstige baan al niet voor je kan doen.

Anyways, ik rij nu vrijdag de 29e (morgen)naar het noorden, Cape tribulation, Daintree en lakefield sdtaan op het menu.
Weer een mooie stuk reizen wat na 3 weken in de stad (nou ja... dorp) wel weer nodig is.
Jullie horen wel weer hoe dat afgelopen is.
Roan, een hollander gaat met me mee, we zien wel hoe dat loopt....
een warme groet uit een, eindelijk weer droog, Cairns
Remko

Remko

hallo kijkbuiskinderen. Ik ga eens verder kijken waar ik mijn huis neer ga zetten. Nederland is voor mij te krap letterlijk en figuurlijk. Ik hoop dat mijn verhalen en (vele) foto's je kunnen (blijven) boeien. Meld je aan met je email adres, en ik zorg dat je een berichtje krijgt als ik weer wat geschreven heb. groetjes Remko