ziende blind en op hoop van zegen - Reisverslag uit Cairns, Australië van Remko Schipper - WaarBenJij.nu ziende blind en op hoop van zegen - Reisverslag uit Cairns, Australië van Remko Schipper - WaarBenJij.nu

ziende blind en op hoop van zegen

Door: Remko

Blijf op de hoogte en volg Remko

09 Juli 2005 | Australië, Cairns

richting de hoogvlakte rijdned kom ik eerst langs Millstream , de breedste waterval van australie, wat ze al niet aanvoeren voor aandacht he.
Ik schiet er wat originele plaatjes, door er wat te klimmen en te klauteren.
Dan op naar een ander hoogtepunt Ravenshoe, het hoogst gelegen plaatsje van Queensland.
Bij little millstream falls heb ik een mooie laagstaande zon in het water en dat zorgt voor een idyllische omgeving.
M'n cameraschermpje begeeft het en ik moet nu op m'n inzicht foto's maken, wat niet zo'n probleem moet zijn gezien de vele oefeningen van +/-2000 shots per maand! De macro foto's worden wel listig daar het scherpstellen niet te conroleren valt. Op hoop van zegen dan maar. Over de old palmerston highway (!), een weg zoals de oudendijk bij ons in de polder in NL, langs falls en mooie uitzichten over de misty mountains, en mistig is het! Alles gaat goed en ik krijg het gevoel in Jamaica te rijden. De wegen en auto's zijn net zo slecht en de huizen ook, alleen zijn deze hier groter.
Er is geen verkeer dat is ook en verschil. Maar het gevoel is hetzelfde.
Bij Milaa Milaa falls aangekomen, een van de
highlights in watervalland Queensland, is het te donker om nog foto's te maken, ik slaap in een mooie informatie shelter, aan de voet van de falls, onder m'n muskietennet. Earplugs voorkomen dat ik voordurend naar de wc moet.
De andere ochtend miezert het en dat zal zo blijven voor een aantal dagen.
Het zou droog moeten zijn in queensland maar,ook hier is het weer in de war.
Dikke mist op de lookout over de golvende teletubbievalleien van het tableland.
Bij "the crater", een 68 meter diepe, geexplodeerde zijtak van een vulkaan die nu gevuld met water is probeer ik mij een voorstelling te maken hoe dat geweest zou zijn, zo'n knal.
Bij het swamp, moeras, maak ik schitterende platen van de enorme hoeveelheid wilde vogels die aanleiding hebben gegeven dit tot Nationaal Park te verklaren.
Ik blijf nog een nacht over in Atherton, een klein leuk plaatsje, wat erg crimineel schijnt te zijn volgens een lokale.
Het is zaterdag en ik probeer vanavond in Cairns te zijn omdat ik anders geen eten heb.
Ik haal het en om een uur of 5 boek ik in in het city caravan park op een half uurtje lopen van het centrum van dit "dorp" (130.000 inw).
Hiervandaan stuur ik m'n camera op naar Canon in .....SYDNEY!!!! en dat gaat volgens hen 5-6 weken duren, nou volgens mij niet !!!!

word vervolgd.

  • 12 Juli 2005 - 18:19

    Jori Goudkuil:

    hoi remko! nou, we hopen, dat je gauw weer een camera hebt, want we genieten hier allemaal erg van je belevenissen(alleen als alles mee zit natuurlijk en anders leven we met je mee) en van de bijbehorende prachtige foto's!!!
    Dirk is vorige week weer voor een behandeling naar het ziekenhuis geweest, waarna hij een paar dagen flink beroerd was. Het zicht in het beschadigde oog is redelijk en in september gaan ze daar een bril aanmeten, die hopelijk nog wat meer helderheid zal brengen. Intussen werkt hij hard aan zijn hutje in het bos, dat nu aardig bewoonbaar begint te worden. Waarschijnlijk zal hij in september wel overhuizen. Het is daar een prima plek voor een reunie van de Taku-survivalcursus!! Wanneer kom jij weer terug of heb je het daar zo naar je zin, dat je er nog een hele poos blijft hangen? Dirk gaat volgende week met zijn Husky en een vriend en een ouwe Canadese kano bovenop zijn ouwe Landrover naar Zweden om daar wat rond te peddelen in in een groot natuurgebied met elanden, bevers en wolven. Die verhalen van jou zetten een mens aan om ook eens wat te gaan beleven! Je hoort nog wel van hem.
    We wensen je alle goeds en veel plezier toe en groetjes van ons alledrie:
    Dirk, Dirk en Jori
    PS Is dit wel bedoeld voor zulke lange verhalen of alleen voor korte reakties? In dat geval: sorry....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Remko

hallo kijkbuiskinderen. Ik ga eens verder kijken waar ik mijn huis neer ga zetten. Nederland is voor mij te krap letterlijk en figuurlijk. Ik hoop dat mijn verhalen en (vele) foto's je kunnen (blijven) boeien. Meld je aan met je email adres, en ik zorg dat je een berichtje krijgt als ik weer wat geschreven heb. groetjes Remko

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 100627

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 30 Augustus 2013

De lucht in

22 September 2011 - 30 Mei 2012

Beloofd is beloofd

12 September 2009 - 07 September 2010

Op (naar) de toekomst

14 Juli 2010 - 21 Juli 2010

Vol vertrouwen

23 Augustus 2006 - 22 Oktober 2007

Gauw weer weg

18 Oktober 2004 - 30 September 2005

Mijn eerste reis vastgelegd op een blog

Landen bezocht: