vliegen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Remko Schipper - WaarBenJij.nu vliegen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Remko Schipper - WaarBenJij.nu

vliegen

Door: Remko

Blijf op de hoogte en volg Remko

23 September 2005 | Australië, Sydney

hallo vrienden en familie.

Tja, aan alles komt een eind.
het rijden staat al even niet meer op het menu, maar met 30.000km is ook dat wel weer even genoeg geweest.
Ik zit alweer 2 weken in Sydney. Een relaxte stad, dat aanvoeld als een dorp.
En dat met 4 miljoen inwoners.
Het is vooral veel buitenwijken en het centrum voorziet in alles dusdar heb ik niets mee te maken.
Er staan foto's op de site van het laaste stukje (tot Brisbane), maar de kwaliteit valt tegen, ik weet de oorzaak niet, het ligt aan de pagina. Maar als jullie een keer wat tijd over hebben ben je van harte welkom om foto's te komen kijken. ik zal ze eerst sorteren, anders kunnen we er ee nlang weekend van maken, en dat is niet de bedoeling.
Als er veel belangstelling is, misschien wel een avondje op groot scherm?
Maar dat is waarschijnlijk wel erg enthousiast gedacht.

Anyways, genoeg zelfbevlekking, de trip van Brisbane naar Sydney.
Brisbane is een middelgrote stad in australie aan de Sunshine coast. Nu was het niet echt strandweer dus laat de kust maar zitten. Het is een stad met veel glazen torens en een "knus" centrum.
je loopt erzo doorheen.
Echt veel bijzonders valt er niet over te vertellen, daar ik steden niet zo bar interessant vind hier. Doe mij maar bush, met een KLEINE "b". dat wel natuurlijk.
Langs de kust nar beneden kom ik langs de goldcoast en de sunshine coast, nu de zon er niet vol op stond was het niet echt "gold" of "sunny" het was ook niet druk.Het seizoen met de heerlijke temperauren was nog niet aangebroken en de vele backpackers nog niet gearriveerd.
Gauw door dus. Langs Forster, niet te verwisselen met Foster (biermerk) naar Myall lakes. Ik noem het klein scandinavie, schitterende grote (zoetwater) meren, met een klein stripje land afgesneden van de zee. Vanaf een lookout schitterende views waarvan later een weergave volgt.
Ook bezoek ik de grootste boom van New South Wales, met 72 meter geen kleine jongen en met een paar honderd jaar achter de rug ook geen groentje meer. :-)
Hij was op hoogte toen Captain Cook in 1770 voet aan land zette.
Toch een nietig gevoel bij zo'n tijdsreiziger staan.
Zoveel tijd zal ik niet hebben......of toch?

Ik verblijf op een restarea voor de nacht, en dan gaan we via Brisbane NP, hoe verzinnen ze het enkele 100-en kilometers zuidelijker, met aboriginal kervingen in rotsen naar Ku-ring-gai-chase NP een Nationaal park op 35 km boven Sydney, eigenlijk is het een verlenging van de stad.
Schitterende baaien vol plezierbootjes en mooie originele bossen zijn bewaard gebleven omdat ze in 1886 al nationaal park verklaard werden. Zo dom waren ze dan ook weer niet.
Anyways
'sAvonds inchecken in mijn hostel waar ik begonnen ben en de auto klaarmaken voor verkoop. Adverteren e.d. Dan begint het wachten. Ik vermaak me o.a met het centrumn uitpluizen en mijn hobby, fotografie. Dit gaat zelfs zover dat ik bijna een halve nacht oversla voor foto's van The operahouse met volle maan en de city. Resultaten volgen.
na 2 weken Sydney begint het te dagen dat de tijd vliegt.
Ik sluit af met een mooie spreuk, die waarheid is en zien we elkaar snel weer'live'

"Als mijn Tijd niet gevlogen is, dan vlieg ik volgende week naar mijn Tijd"

jullie globetrotter schip
A.K.A
Remko

"dream your fantasies,live your dreams"

  • 23 September 2005 - 06:13

    Dirk, Dirk En Jori Goudkuil:

    Ha Remko, We hebben je met plezier op je reis gevolgd. Bedankt voor al je interessante verslagen en mooie foto's. Het zal wel erg wennen zijn in het benauwde, drukke Holland! Sterkte daarmee en goeie reis en TOT ZIENS!

  • 24 September 2005 - 08:24

    Patrick Kooper:

    wazzaaappp begrijp ik dus goed dat we binnenkort in cafe de tijd over jou afgelopen tijd gaan kletsen onder t genot van een biertje? groeten patrick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Remko

hallo kijkbuiskinderen. Ik ga eens verder kijken waar ik mijn huis neer ga zetten. Nederland is voor mij te krap letterlijk en figuurlijk. Ik hoop dat mijn verhalen en (vele) foto's je kunnen (blijven) boeien. Meld je aan met je email adres, en ik zorg dat je een berichtje krijgt als ik weer wat geschreven heb. groetjes Remko

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 100631

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 30 Augustus 2013

De lucht in

22 September 2011 - 30 Mei 2012

Beloofd is beloofd

12 September 2009 - 07 September 2010

Op (naar) de toekomst

14 Juli 2010 - 21 Juli 2010

Vol vertrouwen

23 Augustus 2006 - 22 Oktober 2007

Gauw weer weg

18 Oktober 2004 - 30 September 2005

Mijn eerste reis vastgelegd op een blog

Landen bezocht: