Gebeten - Reisverslag uit Sydney, Australië van Remko Schipper - WaarBenJij.nu Gebeten - Reisverslag uit Sydney, Australië van Remko Schipper - WaarBenJij.nu

Gebeten

Door: Remko

Blijf op de hoogte en volg Remko

22 Augustus 2005 | Australië, Sydney

Jawel, we leven nog zoals je kunt lezen...
Fijn om jullie weer even op de hoogte te brengen van mijn belevenissen.
We zijn dus aangereden naar het noorden richting Mossman gorge (vallei), Daintree Nationaal park, bekend van Cape Tribulation, "where te rainforrest meets the reef".
We hebben wat nattigheid gehad in de vorm van regen, maar genieten toch van wat we zien.
Het is helaas niet zo pristine en kleurrijk als met mooi weer. Jammer, maar helaas.
We doen een riviertrip van 2.5 uur op de Daintree river, zien green treesnakes, een netpython, croc's en mooie vogels. Ook de Cairns birdwing vlinder, de grootste vlinder van Queensland kwamen we enkele keren tegen.
Schitterend.
Verder door naar Cooktown, waar we van de laatste beschaving genoten in de vorm van een caravanpark met douche. Pancakes vulden onze magen naar tevredenheid. Het geheim: abrikozenjam, rietsuiker en nootmuskaat.
ALs we Lakefield instuiteren na 2 rivieroversteken en 2.5 uur letterlijk stuiteren over de gravelweg komen we bij
Horseshoe lagoon. Deze heeft nog genoeg water in zich om als levensader te functioneren voor de dieren in het park.
Schitterende foto's van deze pittoreske plaats zijn het resultaat. Crocodiles op de kant en paarden tot hun buik in het water. bluewinged kingfishers in de bomen. Fantastische plaats, en we kamperen dan ook hier, hoog genoeg op de kant om veilig te zijn voor crocbites. Deze kunnen behoorlijk jeuken.:-)
De andere dag door via red lily lagoon, helaas droog en zonder lelies, via wat ander spots naar Low lake. Een schitterende oase van bloemen, babykrokodillen, muskieten, vogels en ander wildlife.
Als we vanaf de oever de scenerie hebben vastgelegd en verkend loop ik bijna in de armen van deze reus van een reptiel.
Een yellowthroated monitor. Wel 1.20 meter lang!
Ik leg hem vast (nee niet om) op de gevoelige plaat, oppassend dat hij mij niet aanvalt. Het zijn venijnig scherpe beten en hij heeft zoveel bacterien in z'n bek dat een gemiddeld research centrum er een jaar werk aan heeft om ze te identificeren. Niet goed voor je gezondheid dus.

We komen er zonder crocscheuren vanaf en omdat de in 3 lagen aangebrachte muskieten spray z'n werking begint te verliezen duiken we de auto weer in. Via sweetwaterlake, weer met veel vlinders, insecten, vogels zwemmende varanen en overige beestjes, waar we lunchen. Dan terug naar de hoofdweg en naar het zuiden naar Mareeba. Hier bezoeken we de wetlands met de reuze roze lelie, beter bekend als de lotuslelie. Hier zie ik ook m'n eerste King brown snake. Een van de meest giftige slangen die er rondkruipen in australie.
Hij is middelmatig van lengte (+/- 1 tot 1.1 mtr)en helaas schuw zodat ik door het dichte gras er geen plaat van kan maken. Wel stoer om er een gezien te hebben.
Mensen zeggen vaak dat hier de meeste giftige dieren rondkruipen, maar wat je uiteindelijk ziet in aantallen valt best mee.
Anyways we zetten onze tocht voort richting Cairns en ik word 3x gebeten bij Davis creek door een wespenzwerm nadat ik in hun nest gegrepen had. Erg prettig dus. Gelukkig blijven de enorme bultige uitstulpingen uit, nadat ik de beten uitgezogen heb en ontdek dat ik geen allergie voor ze heb.
Door naar Kuranda naar een fruitbat opvang (+/- 70 cm vleermuizen), de Barron gorge falls die erg indrukwekkend zijn al is het nu een "klein" stroompje.

Terug in Cairns boeken we in op het caravanpark. De andere dag word ik uitgenodigd om in een echt bed te slapen bij een inmiddels goede kennis, Peter. Dat sla ik niet af en ik zit daar nu alweer even. Ik heb net een duiktrip op het great barrierreef afgerond (zondag) en ben geslaagd voor m'n advanced duikbrevet. Hierin heb ik ook m'n onderwaterfotografie uitgeprobeerd en de resultaten zijn later terug te vinden op deze pagina.
Als je denkt dat foto's m,aken op het droge moeilijk is, probeer het eens onderwater....
Een groet aan al m'n trouwe kijkbuiskinders
jullie globetrotter,

Remko

  • 12 September 2005 - 06:08

    Helga:

    Hoi Remko,

    wat een belevenis weer zeg! Gelukkig heb je inderdaad geen allergie voor wespen! Dat zou dan nu wel heel vervelend zijn geweest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Remko

hallo kijkbuiskinderen. Ik ga eens verder kijken waar ik mijn huis neer ga zetten. Nederland is voor mij te krap letterlijk en figuurlijk. Ik hoop dat mijn verhalen en (vele) foto's je kunnen (blijven) boeien. Meld je aan met je email adres, en ik zorg dat je een berichtje krijgt als ik weer wat geschreven heb. groetjes Remko

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 100634

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 30 Augustus 2013

De lucht in

22 September 2011 - 30 Mei 2012

Beloofd is beloofd

12 September 2009 - 07 September 2010

Op (naar) de toekomst

14 Juli 2010 - 21 Juli 2010

Vol vertrouwen

23 Augustus 2006 - 22 Oktober 2007

Gauw weer weg

18 Oktober 2004 - 30 September 2005

Mijn eerste reis vastgelegd op een blog

Landen bezocht: