rockhopping - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Remko Schipper - WaarBenJij.nu rockhopping - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Remko Schipper - WaarBenJij.nu

rockhopping

Door: Remko

Blijf op de hoogte en volg Remko

18 Juni 2005 | Australië, Alice Springs

dag vrienden en vriendinnen, familie en kennissen
Daar komt ie dan, het 3e en laatste bericht voor dit deel van de trip tot alice springs.

Vanuit Uluru gaan we over een gravelweg, lees: een weg met "korte golfjes die je auto laten stuiterenbedekt met een 10-15 cm laag zand dat stenen zo groot als 1.5 tennisbal, en tot 10 cm diepe kuilen verbergt. Niet echt fijn om op te rijden dus.

Hij is "maar" 99km lang, wij doen er 38 km van. De auto krijgt enkele flink zware klappen te verduren van putten in de weg.

Na wat twijfel of we de goede 'afslag' nemen (in NL, een boerepad dat toegang geeft om op het land te komen is duidelijker) Als je hier de verkeerde neemt krijg je verhalen in de krant als;"toeristen omgekomen van de dorst op 2km van de doorgaande weg".
Je begrijpt het al je eigen verantwoordelijkheid is groot hier, net als voorbereiding. Nou kan er met mijn terreinleeservaring en survivaltraining niet veel meer misgaan, maar toch.

Na de afslag genomen te hebben komen we op een beter pad waar na 50 meter met een klein bord staat aangegeven dat we een zeer ruige terreinrit voor onze kiezen krijgen. 35 kilometer over een zand/grind pad, 53 door een rivierbedding, ja met de nodige keien groter dan een voetbal erin. En dan 10 km naar een klein gat genaamd Hermansburg. Een voormalig duitse nederzetting, nu bijna geheel een aboriginaldorp.
In de rivierbedding gaat het de eerste 30km redelijk rustig tekeer, wat zandbeddingen waar we even wat meer gas moeten geven, maar tot nu toe geen 4x4 nodig gehad.

We komen bij een klein waterhole, een stuk in de rivier dat tot lang na de laatste regen water vasthoudt en waar de dieren hun overlevingskansen uit halen. Ik schat in gezien de afstand dat dit Bogge hole moet zijn, maak mooie platen, en we gaan door.
Misschien halen we Ellery creek vandaag. Als we op een open stuk metwederom water aankomen staan er al mensen om te overnachten. We hebben deze al eerder ontmoet enkele dagen geleden in Kings canyon.
Ze weten ons wijzend op e nbord te vertellen dat we nu pas in Bogge hole zijn en dat de eerste Running waters was.
Das een tegenvaller van 30 kilometer.
We slaan hier onze tent op, en als de zon met een fantastisch kleurenfestijn van geel, oranje en rood ondergaat, is het meteen een stuk kouder. Het zal tussen de 0-5 graden zijn vannacht! Vroeg opstaand de tent drogen en inpakken. We gaan ervoor om vandaag de hele vallei door te rijden dan naar Hermansburg en Palm valley in.

We komen, na een keer vastgereden te hebben in diep zand, veel graven en stenen onder de wielen leggen weer op vaste grond, waarna we met enkele stukken 4x4 rijden veilig in Hermansburg aan. Even info vragen en we gaan de vallei in. Wederom een 4x4 track die erheen leidt, en ik ben wederom blij dat ik die heb.
We zien een natuurlijk amfitheater. eengrote ronde vlakte die omgeven is door hoge rotsen en zo dit beeld geeft.Een mooi gezicht.
Dan door naar de eigenlijke palmvalley, waar palmbomen staan uit een ver, ver verleden en die alleen hier nog voor komt.
Een mooie tocht gelopen over de bovenrand van de vallei en terug door de vallei zelf. Het lijkt wel een paradijsje.
Dan om 4 uur wegrijden en 150 km verder, waarvan 25 km de vallei uit over 4x4 track, en 2.5 uur later in Alice springs de camping op. Een aardige prestatie dat we heel aangekomen zijn, want de andere dag zie ik dat er aan de voorkant een dikke buis gewoon doormidden gebroken is! Ik vraag wat rond en hij staat alweer netjes gemaakt voor de tent.
Maandag en kleine beurt en dan kunnen we weer op weg.
Heel australie bid om regen.
Het werkt goed want wij hebben al 1.5 dag regen en er zijn onweersbuien en stormen voorspeld! En dat in de winter (droog seizoen. Heb ik weer!

Ik ga kijken of ik de foto's erop krijg, dan kunnen jullie visueel ook mee genieten.
Een hartelijke groet aan allen en tot later

Op naar Cairns!
Remko

  • 26 Juni 2005 - 19:16

    Robert:

    Hoi, het is hier lekker aan het zomeren. Tot laat in de tuin en bbq, net zoals bij jou ongeveer?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Remko

hallo kijkbuiskinderen. Ik ga eens verder kijken waar ik mijn huis neer ga zetten. Nederland is voor mij te krap letterlijk en figuurlijk. Ik hoop dat mijn verhalen en (vele) foto's je kunnen (blijven) boeien. Meld je aan met je email adres, en ik zorg dat je een berichtje krijgt als ik weer wat geschreven heb. groetjes Remko

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 100636

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 30 Augustus 2013

De lucht in

22 September 2011 - 30 Mei 2012

Beloofd is beloofd

12 September 2009 - 07 September 2010

Op (naar) de toekomst

14 Juli 2010 - 21 Juli 2010

Vol vertrouwen

23 Augustus 2006 - 22 Oktober 2007

Gauw weer weg

18 Oktober 2004 - 30 September 2005

Mijn eerste reis vastgelegd op een blog

Landen bezocht: