Gibb River Road….Eindelijk m’n Harley Davidson…. - Reisverslag uit Broome, Australië van Remko Schipper - WaarBenJij.nu Gibb River Road….Eindelijk m’n Harley Davidson…. - Reisverslag uit Broome, Australië van Remko Schipper - WaarBenJij.nu

Gibb River Road….Eindelijk m’n Harley Davidson….

Door: Remko

Blijf op de hoogte en volg Remko

14 Mei 2005 | Australië, Broome

Vervolg op lange rijen...

We rijden via Geikie Gorge (Fitzroy crossing) naar Tunnel Creek en Windjana Gorge. Een kleine omweg, maar het is mooi daar.
Als we door tunnel creek, een door de rivier uitgesleten grot van 750 meter lang gelopen hebben rijden we naar Windjana groge voor onze 1e croc ervaring.
Redelijk grote freshie’s (zoals zoetwater krokodillen hier heten) tot zo’n 2.5 meter lang leggen we vast op de plaat.
We zien tijdens onze walk door de gorge foxbats, +/- 50 cm grote vleermuizen die ook overdag rondvliegen. Helaas geen goeie shots ervan kunnen nemen.
In Lennard Gorge aan de eigenlijke Gibb river road komen we, na 5.5 km off the road, bij een stuk 4x4 dat ik te risky vind voor mijn huis op wielen. Hij kan het aan, maar ik heb te weinig ervaring, vind ik.
We besluiten erheen te lopen, een 20 minuten wat goed te doen is. We vinden een mooie vallei na wat extreme 4x4 stukken gelopen te hebben. Na een lekker frisse duik foto’s nemen van schitterende lelies lopen we terug naar de auto.
Door naar Bell Gorge, maar deze is door toedoen van Orkaan Ingrid dicht. Helaas. De orkaan kwam afgelopen natte seizoen over de kimberley’s en heeft flink schade toegebracht aan de natuur.
We rijden naar Abcock gorge, een relatief onbekende, maar een schitterend paradijsje. Een 4x4 track wederom wat er heen leid, en het laatste stuk is echt erg ruig, maar we halen het zonder schade. Mooie (kleine ) fall, wat een douche biedt aan mijn naar zeep hunkerende lichaam. Op de weg terug breekt m’n uitlaat pijp geheel af en heb ik het geluid van een erg luide harley, Eindelijk een “Harley Davidson” onder m’n gat !!
Galvani gorge is helaas ook dicht, en na getankt te hebben (voor een absurde prijs per liter) maken we kamp voor de 2e x op de Gibb bij Barnett River Gorge bushcamp area.
De andere dag verkennen we de gorge en wederom wordt een paradijsje aan ons geopenbaard, en we zijn de enigen hier!!
Ook maken we een “ spontaan” vuur uit dat zich langzaam verspreid door het hoge gras.
We genieten van de waterval massage die ons geboden word. Schitterende bloemen nodigen uit tot creativiteit met de camera.
Terug klimmen we de gorge uit via de niet moeilijke steile muur.
Door naar een bushcamparea onder het schitterend opkomen van de maan.

Een nieuwe dag een nieuwe uitdaging, de pentecost river, in de wetseason een onneembare, snel stromende rivier als de Merwede. Nu een snelstromende rivier van ergens tussen knie en heup diepte. Een eitje voor skippy dus.
Het valt me tegen eigenlijk, het is te “makkelijk” en waarschijnlijk de laatste echte rivercrossing die ik in australie tegenkom.