Wassen! - Reisverslag uit Broome, Australië van Remko Schipper - WaarBenJij.nu Wassen! - Reisverslag uit Broome, Australië van Remko Schipper - WaarBenJij.nu

Wassen!

Door: Remko

Blijf op de hoogte en volg Remko

14 Mei 2005 | Australië, Broome

Een verduidelijking van de landkaart:
m'n positie op de kaart is bij de grote teen van z'n linker(gestrekte) been.

hehe laatste bericht vanuit Kununurra
Jaja je leest het goed ik had veel in te halen. maar dat geeft jullie weer wat te lezen, he. Er gebeurd daar toch niets (ik hoor iig niets)
Alleen het bericht dat we kind van de rekening gaan worden, rekeningrijden bedoel ik dan.
Ik zal daar geen last van hebben, tegen de tijd dat dat werkt ben ik allang geemigreerd!

Ik zit dus in Kununurra, ze noemen het een stad, het is een gat! Het is net zoiets als Dubbeldam (of Wateringen voor de familie) dus nauwelijks waarneembaar en zoals veel dingen in Australie, overdreven.
Niet dat het niet mooi of goed is in Australie, maar af en toe heb je wel eens een zwak moment dat je even in NL wil zijn..
Tot je hoort wat het weer doet! dan is elke dag 35 graden en zonnig toch best lekker.
Scheelt je een half uur voor je kledingkast je afvragend wat je aantrekt. Hier is het gewoon t-shirt en korte broek en badslippers. Enige vraag die overblijft is of je vandaag, na 1.5 week eens een schoon setje uit de kast (ja die heb ik) moet trekken, of dat je het nog 3 dagen uithoud!

Vandaag is het zaterdag de 15e (?) en zondag rij ik verder met een engelse gast genaamd Oliver, dat is als hij doorzet.

Ik heb wat dingetjes aan m'n auto laten doen. De enige reden dat ik hier langer bleef. Ik moest 4 dagen wachten want m'n onderdelen kwamen uit Perth, 4000 km terug.
Kosten 800$ (650 euri) voor een uitlaatspruitstuk en een wiellager vervangen.
Toen de andere dag bleek dta m'n andere wiellager ook kapot was besloot ik, omdat ik toch bij een garage werk, het zelf te doen. Kosten 75$ en 3 uurtjes werk. Kijk dat is beter!
Ik werkte hier als autowasser bij de autoverhuur. 10 euri P/U. Niet slecht voor australische begrippen, al ben ik het na 2.5 weken wel ff zat.
Vandaag dus wat lasdingetjes. niet veel bijzonders, maar het moet ff.
Vanmiddag naar de Mirina NP (mini Bungle Bungles) en dan naar de Rodeo. (stierrijden)
Ik ga er zelf niet op. (2 x m'n rug aan gort is genoeg denk ik)
Het is wel een happening geloof ik, dus vooruit.
Anyways jullie zijn weer op de hoogte.
Een warme groet uit Down Under en laat eens wat horen op de pagina he.