Broem broome - Reisverslag uit Broome, Australië van Remko Schipper - WaarBenJij.nu Broem broome - Reisverslag uit Broome, Australië van Remko Schipper - WaarBenJij.nu

Broem broome

Door: Remko

Blijf op de hoogte en volg Remko

14 Mei 2005 | Australië, Broome

Op naar Broome dus. Als we om 12 uur Port Hedland uitrijden is het zo’n 3 uur knorren tot Cape Karaudren. We slaan hier af om mooie rockpools te bekijjken. Dit zijn in de rots uitgesleten gaten waarin koraal groeit. Deze tip kreeg ik Mount Barker zo’n 2 maanden geleden. Helaas vertelden ze er niet bij dat ze alleen met extreme laag water te zien zijn, en natuurlijk als wij er zijn is het hoog water. Het zal zo’n 2-2.5 uur duren tot we dat laag water peil bereiken. Letterlijk een dieptepunt dus. We wachten hier niet op en ik zeg tegen Nadine dat Erik ook ongeveer nu wel hier zal zijn. We rijden de 7 km onverhard terug en toppen ons autogas op bij de roadhouse en maken dinner. Als we lekker zitten komt er ineens een auto aan knorren. Een groene ford station. Jawel, Erik “dacht dat we hier wel eens zouden kunnen staan” !!! Over voorzienigheid gesproken. Ik vertel hem wat en hoe over de kaap en dat de pools niet te zien zijn. Hij wil toch gaan kijken, en ik zeg dat het zonde van de 20 dollar is. Hij wil daar kamperen, ondanks dat je daar wegwaait, er niets is en het nog eens 20$ kost. Wij rijden nog een 70 km en vinden een mooie bushcamp op een plek even van de “oprit” (van enkele kilometres lang) van een homestead. Er is hier, gezien de oude kampvuuroverblijfselen vaker gebruik van gemaakt. Tent opzetten en na wat schrijven vroeg pitten. En er zijn geen muggen!!!! J Relaxed! Om 2 uur ‘snachts wakker, uitgeslapen, en m’n tent staat te shaken op z’n palen. De haringen uit de grond, letterlijk, door de wind. Wel een lekker windje want het is bloedheet.
Ik pak m’n stoel erbij en ga lekker een beetje sterren kijken in m’n boxershort. Schitterend! Ook maak ik er een paar mooie foto’s van (van der sterren dan he) J Na een uurtje duik ik toch maar weer m’n bed op hoewel het nog steeds warm is, maar m’n lakenzak is weer droog en iets gelucht, deze was doornat van het zweet! Ik ben nog steeds niet moe maar goed.
Om half 7 wakker en na een relaxed ontbijtje in de bush rijden we door naar Broome langs een lange, saaie weg. Dan is 90 km/u niet snel en krijg je toch echt neigingen te stoppen en de fietsers, waarvan we er 2 zien, te vragen wat hun bezielt!!!
20 km voor Broome rijden we naar een veggieshed voor bananen enzo. Ze hebben alleen bananen en honing. Ik ben niet zo’n honing mens dus dat laten we voor nu, en kopen een kilo voor 2$. Normal 3 maar ze zijn erg rijp.We krijgen handige info voor een bushcamp in Broome. Mooi meegenomen toch?
In Broome de gebruikelijke info van hoe en wat, en we horen tot mijn tevredenheid dat de Gibb river road net een week open is. Da’s mooi!
Erik belt me of ik er al ben en dat hij op een camping staat. Hij was toch bij de kaap weggegaan (wind) en heeft een bushcamp gedaan. Hij is er al 2 uur, en heeft dus flink doorgereden.
Wij gaan naar cable beach, na wat korte mailtjes en Nadine op de pagina te hebben gezet, voor de sunset met kamelen ervoor. Jawel echte afghaansse kamelen, nog uit de late1800 tijd die deels vrijgelaten, en deels herbestemd zijn om toeristen te lokken om op hun loom waggelende rug weg te stinken tijdens sunset. Als je erop gezeten hebt meur je na 3 dagen nog naar kameel!! (naar eigen Egyptische ervaring ) Ik blijf ruim uit de buurt en schietr wat mooie platen waarna Nadine voorsteld een biertje te pakken aan de strandbar. Ik zeg dat je voor dat geld wel 6 biertjes kan hebben, maar stem toch in omdat het toch ook vakantie is. 12 dollar (8 euri) armer kijken we naar de sterren en genieten van ons welverdiende, op Heineken lijkende ( maar dan lekker!! Smakende), biertje. Daarna zoeken we een bushcamp wat in het donker niet meevalt. Ik eet noodlesoep als avondeten en om half tien gaan we plat.

  • 21 Mei 2005 - 14:50

    Inge:

    lees je mail ff (-:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Remko

hallo kijkbuiskinderen. Ik ga eens verder kijken waar ik mijn huis neer ga zetten. Nederland is voor mij te krap letterlijk en figuurlijk. Ik hoop dat mijn verhalen en (vele) foto's je kunnen (blijven) boeien. Meld je aan met je email adres, en ik zorg dat je een berichtje krijgt als ik weer wat geschreven heb. groetjes Remko

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 100635

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 30 Augustus 2013

De lucht in

22 September 2011 - 30 Mei 2012

Beloofd is beloofd

12 September 2009 - 07 September 2010

Op (naar) de toekomst

14 Juli 2010 - 21 Juli 2010

Vol vertrouwen

23 Augustus 2006 - 22 Oktober 2007

Gauw weer weg

18 Oktober 2004 - 30 September 2005

Mijn eerste reis vastgelegd op een blog

Landen bezocht: