`k Heb hem te pakken hoor! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Remko Schipper - WaarBenJij.nu `k Heb hem te pakken hoor! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Remko Schipper - WaarBenJij.nu

`k Heb hem te pakken hoor!

Door: Remko

Blijf op de hoogte en volg Remko

03 Juli 2013 | Nieuw Zeeland, Rotorua

En goed ook, m'n keel zit dicht en doet pijn, hoesten, koorts, hoofdpijn, draaierig, m'n nieren. Het gaat lekker.
Vet aan de strepsils en sinaasappels.
Wat een gedoe zeg, ziek zijn. ( ws een bacterie in de maag)
De laatste keer dat ik hier was had ik hem ook goed. toen duurde het bijna 3 weken! En ik ben de enig op het moment voor onderhoud. gelukkig valt de hotpool er ook onder dus die hou ik goed op temperatuur. 41-42 graden, heerlijk.

Ik heb dus een werkvisum aanvraag ingediend en die loopt dus. Ik wacht nog op 1 papiertje uit NL om te zien hoe crimineel ik ben (niet) en die is dus al onderweg hierheen. Dan nog even naar wellington, 600km verderop, sturen om te vertalen en dan moet het spul compleet zijn en nemen ze een beslissing. Dus eind van de maand weet ik of ik mag blijven en voor hoe lang, dan heb ik voor die periode geen visum gedoe meer. Het kan variëren van 1-5jaar, met een heel kleine kans op een permanentje. Ik heb mijn haar al wat langer (ook aan mijn kin)

Tis alweer lang geleden dat ik schreef, en dat komt doordat er weinig schokkends gebeurd. Ik werk lekker hier en doe veel interessante dingen, waaronder veel organiseren, want een bende ervan maken kunnen ze nog steeds goed. Op het moment ben ik dus de enige onderhouds man wat de lijntjes lekker kort houd. Tuurlijk is geld nog steeds een probleem, maar met creativiteit en handigheid maken we er telkens weer iets goeds van.

Zoals ik al zei komt de boel er al een stuk netter uit te zien en kunnen we vandaar uit op gaan bouwen. Volgende maand tough guy and girl challenge ("de modderloop", ook in NL intussen) zo'n 6000 man in 3 weekenden) plus toeschouwers. Dat kan weer een flinke bende worden.
Terwijl ik hier zit moet ik wel de nodige feestjes missen wat een groot gemis is. Ook leuke bouwprojectjes in de buurt loop ik mis (tuintje straten, badkamer installeren, schuren bouwen, bbq bouwen (en gebruiken).

Tja je moet er wat voor over hebben, maar ik weet me geleid en gezegend.

Tis dus even afwachten nog, maar hoe het ook uitvalt, tis goed.

Voor nu de hartelijke groeten
Remko

• 03 Juli 2013 - 10:35

David:

Leuk weer wat van je te lezen Rem! Hoop dat je
    daar nog veel meer te pakken krijgt. Alleen dan in
    de zin van een visum of wie weet wat ik nog
    meer kan bedoelen :)

Alle goeds en take it easy!

David

Remko

hallo kijkbuiskinderen. Ik ga eens verder kijken waar ik mijn huis neer ga zetten. Nederland is voor mij te krap letterlijk en figuurlijk. Ik hoop dat mijn verhalen en (vele) foto's je kunnen (blijven) boeien. Meld je aan met je email adres, en ik zorg dat je een berichtje krijgt als ik weer wat geschreven heb. groetjes Remko