Indiana schip - Reisverslag uit Sydney, Australië van Remko Schipper - WaarBenJij.nu Indiana schip - Reisverslag uit Sydney, Australië van Remko Schipper - WaarBenJij.nu

Indiana schip

Door: Remko

Blijf op de hoogte en volg Remko

12 April 2005 | Australië, Sydney

Na enkele 100en kilometers,wat ondertussen gewoon is geworden, komen we aan in Tom Price.
Een gat, letterlijk, want eerder heette het Mount Tom price. De berg hebben ze afgegraven omdat er veel ijzererts in zit.
Nu rest er een gat in de grond en ze graven nog door. Het is de rijkste ijzererts mijn in de wereld. Ook rijdt hierdoor de langste trein ter wereld hier rond. 7353meter lang met 8 locomotieven aangedreven het record dat enkele jaren terug is gevestigd. 80.000 ton ijzererts in 1x. Nu is de gemiddelde trein zo'n 1-2 km lang. Nog niet slecht en de NS zou er een voorbeeld aan kunnen nemen. Over de NS gesproken, ze rijden net zo betrouwbaar volgens de dienstregeling. Er zou er geeneen meer rijden tot na het weekend, maar er reden er nog 3 waarvan er een 225 wagons lang was, maal zo'n 5 meter, toch zo'n ruime kilometer trein. Het duurt 4.5 uur om er een te vullen!
En soms rijden er 4 op een dag!

Anyways, we moesten een dag wachten want de gaspomp ligt er al 2.5 weken uit! Ik ben blij dat ik maar 1 dag moet wachten, want je hebt hier echt niets!
We tanken af en rijden bijtijds het gat uit naar andere gaten, nou ja gorge's. (in Amerika canyons geheten).
Nu weet iedereen wat ik bedoel...?
Schitterende tochten erdoorheen gelopen, zonder natte voeten want ze staan droog ivm dry season. Veel foto's, mooie ervaringen, waaronder zwemmen in een azuurblauw meertje met watervallen en door ondergrondse rivieren gevoed. Mooi groene omgeving van riet en witte gum bomen welke een mooi contrast vormen met de Rode canyonmuren, staalblauwe lucht met soms witte schaapjeswolken. Ook veel leven in en om het meertje/bron in de vorm van felgekleurde rode, gele, blauwe en roze/paarse libelle's, visjes, en wat al niet meer.

Ik voel me hier echt "Indiana Schip en de verborgen waterval"

NA 3 dagen ronddolen met tochten van 2 uur en meer per canyon (4x gedaan) zijn we vol herinneringen als we naar Port Hedland
rijden. Hiervandaan wordt al het ijzererts en vele tonnen zout wat hier gewonnen wordt verscheept naar voornamelijk china, taiwan en japan zodat jullie met 100-120 km per uur over de snelweg kunnen zoeven met laptops en discman's en wat al niet meer wat staal kan bevatten in jullie luxe leventje.

Verder is het een volgend gat in de route en na het mailen, en schrijven op de pagina gaan we gauw verder naar Broome 660 km verderop. Het is dat er wat kleine interessante dingen op de route liggen anders zou ik zeggen een dagje rijden.

Jullie weten wat mij te wachten staat. graag hoor ik wat nieuwtjes uit het kleine kikkerlandje wat ongetwijfeld wel weer een kleine rel of politieke misstand aan de kaak stelt.

Oh ja ik las vandaag in de krant dat de paus dood is???
Ik krijg hier maar weinig door.
Houden jullie me op de hoogte??
warme groet (38 graden, en de vochtigheid stijgt)
Jullie Remko

  • 12 April 2005 - 08:52

    Miranda:

    hej remko, hoestie hier wel goe de paus is idd dood:-( voor de rest nie veel bijz de marothon is zondag geweest(42 km en me pa heeft hem uitgelope:-) deze week laatste tentamerode gaat goe veel suc6 hea

    xxxx miran

  • 23 April 2005 - 12:33

    Inge:

    heej remmie!
    zo ik heb weer even bijgelezen, helaas niet alles want dan ben ik nog ff bezig. Ik kom bijna niet meer op internet, helaas. Gaat goed hier met het getrouwde stel hoor!!!
    Wil je ff een adres sturen want we willen je wat opsturen. Wil je dit trouwens naar san z'n adres doen?! Ik lees gem. 1 keer pwk m'n mail.
    God's zegen! inge

  • 27 April 2005 - 15:10

    Sander Verhoef:

    Nadine?

  • 27 April 2005 - 15:12

    Sander Verhoef:

    Tijdje niet meer op de site geweest, maar wat een toffe mooie foto's schip! Jij doet eigenlijk wat alle mannen graag zouden willen doen. Prachtig.
    Schip (en Nadine?) sterkte!!!!

  • 29 April 2005 - 19:29

    Loraine:

    Hoi Remko ,
    kiCke hoor die site van jou, nou 'k vond het wel ff leuk om berichtje achter te laten -_^ je komt toch nog wel keer terug in Nederland hé ! mooie foto's op je site
    maar 'k ga weer ...
    groetjes & xxx
    loraine,

  • 08 Mei 2005 - 13:38

    Arno:

    Heej Remko,

    Goed om te lezen dat het goed met je gaat!! Geweldige dingen maak je mee!!

    Mocht je op de terugreis naar Nederland (ok, nog even niet aan denken) nog een overstap op Kuala Lumpur hebben dan moet je het even melden. Ik zit inmiddels tot het eind van dit jaar daar in de buurt.

    Het allerbeste.

    Groet,
    Arno

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Remko

hallo kijkbuiskinderen. Ik ga eens verder kijken waar ik mijn huis neer ga zetten. Nederland is voor mij te krap letterlijk en figuurlijk. Ik hoop dat mijn verhalen en (vele) foto's je kunnen (blijven) boeien. Meld je aan met je email adres, en ik zorg dat je een berichtje krijgt als ik weer wat geschreven heb. groetjes Remko

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 100635

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 30 Augustus 2013

De lucht in

22 September 2011 - 30 Mei 2012

Beloofd is beloofd

12 September 2009 - 07 September 2010

Op (naar) de toekomst

14 Juli 2010 - 21 Juli 2010

Vol vertrouwen

23 Augustus 2006 - 22 Oktober 2007

Gauw weer weg

18 Oktober 2004 - 30 September 2005

Mijn eerste reis vastgelegd op een blog

Landen bezocht: