M'n kop in de wolken, en m'n voeten in de sneeuw - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Remko Schipper - WaarBenJij.nu M'n kop in de wolken, en m'n voeten in de sneeuw - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Remko Schipper - WaarBenJij.nu

M'n kop in de wolken, en m'n voeten in de sneeuw

Door: Remko

Blijf op de hoogte en volg Remko

16 Mei 2007 | Nieuw Zeeland, Westport

Ik ben dus gaan klimmen naar Avalanche peak (lawine punt voor de niet engelsen onder ons) gelukkig was de sneeuw laag nog niet zo dik dus was het veilig genoeg om te gaan.
Het is +/- 1kilometer omhoog en de tocht is 3 km lang. Erg steil dus!
Mooie fotomomenten onderweg hebben dit vast weten te leggen en bewijs volgt dus later. (Nieuw zeelandse mode loopt 10 jaar achter en ook de computers in Westport. GEEN DVD LEZERS!!!! Maar goed.

Schitterende besneeuwde toppen vormden een mooi 360 graden panorama wat als behang te leveren zal zijn als ik terug ben in NL.

Daarna op weg naar Greymouth wat zijn naam eer aan doet want het was er weer grauw een grijs net als 2 maanden eerder met Erwin.
Gauw shoppen een doorhoppen dus.
Onderwegt kom ik langs de blowholes bij pancake rocks en na er overnacht te hebben was ik perfect op tijd voor het hoog tij. Schitterende plaatjes dus, al duurde het even voor ik weer op pad was. (3 uur)
Een kleien 13 km verderop staat Clemont, een 19 jarige fransoos te liften. Hij gaat liftend en lopend door het leven en heeft vanaf de rocks al gelopen.
Of ik hem naar Westport kan brengen. Ik neem hem mee want het is de middle of nowhere hier en lifters worden niet meer zo snel opgepikt wgeens een slechte reputatie uit het verleden.
Deze ziet er ok uit en ruikt niet harder dan ik dus het lijkt me veilig genoeg.
Net voor Westport gaat ie eruit en slaapt ws onder een (schaars) viaduct of in zijn tentje levend op droge muesli.
Ik boek een hostel (douche met scheerbeurt) en maak pancakes. Ja, ik zit geheel in harmonie met de omgeving
Ik slaap wel in mijn bus maar geniet van een goede film (the green mile, aanrader!)en de warmte van een kolenkachel.

De herfst is al goed merkbaar, snachts rond het vriespunt, kleuren aan de bomen en veel paddestoelen enzo. Mooie plaatjes dus.

Ik ga nu op weg naar Karamia, het begin van de heaphy track. Ik ga als het kan een dag lopen, dan overnachetn in dehut en weer terug, maar dat moet ik even lokaal bekijken.
het is een 4-5 daagse tocht naar de andere kant, maar dan moet ik ook weer terug voor mijn auto.
De karamia kant schijnt wel een hoogtepunt te zijn en een goede indruk te geven van de rest van het park.
Het heeft ook een microklimaat dwz dat het er erg mooi kan zijn terwijl hetr overal baggerweer is. (en omgekeerd helaas)

Ok ik hou het erbij, ik blijf oefenen in schapenscheren wanneer de mogelijkheid zich voordoet (Sander)en verder veel groente en fruit, al dan niet uit blik of fles. :-)

Groetjes
Remko

  • 16 Mei 2007 - 05:13

    Leendert @ Janet:

    Haaaaaaa Remko! We gaan straks even foto's kijken (op dit moment is het rennen geblazen om op tijd op het werk te zijn). Groetjes!

  • 16 Mei 2007 - 19:09

    Sannie:

    Schip, een Fransoos, ken jij ook nog Frans? Veel plezier kneiter, en als ik het zo hoor kun je ook best een beer scheren, zo'n lekkere vacht is daar ook niet verkeerd. Brrrrrrrr.......
    MICRO klimaat bedoel je dan.....haha die naam zegt misschien wel meer dan we denken (old man's fish;))
    O ja ik ga een bakfiets bouwen Schip, heb 2 oude fietsen bij rommeldam gekocht.

    Doei!

  • 18 Mei 2007 - 12:29

    Tante Janny BEUKELMA:

    pas maar op en haal niet het onderste uit de kan,maar geniet wel van je belevenissen.
    Het klinkt allemaal nogal avontuurlijk,maar is het dat ook wel. Het ga je Goed!!!

  • 21 Mei 2007 - 00:28

    Arno K.:

    Heej Remko,

    Mooie verhalen. Ik kijk weer uit naar je foto's. Weet niet of je het nog hebt meegekregen (was cover story op CNN :/) maar in Blijdorp is verleden week een Gorilla uitgebroken en heeft bij zijn uitbraak een vrouw meegesleurd en haar meerdere keren gebeten. Naar nu schijnt heeft zij de gorilla bedreigt door in zijn ogen te kijken.... :D

    Komen er eigenlijk Gorilla's voor op het eiland? Mocht je er 1 tegenkomen met opgetrokken bovenlip dan is dat geen goed teken ;)

    Geniet van alle avonturen en laat je sporen achter!

    Grt,
    Arno

  • 21 Mei 2007 - 06:24

    Joanne:

    Hey Rem,

    Goed weer van je te horen en goed te horen dat je geniet!
    Ben weer erg benieuwd naar je foto's!

    Be bold, be cool! En tot horens weer.

    liefs, Joanne

  • 01 Juni 2007 - 08:11

    Joanne:

    Hey Remko..Ik zou je ff posten..Dat heb ik nu gedaan dus :P..Zo jij maakt nogal wat mee zeg !!..Met je kop in de woken en je voeten iin de sneeuw..Moet echt geweldig zijn geweest haha..Greets JojO

  • 01 Juni 2007 - 08:12

    Joanne:

    Oh nog een Joanne haha..Post echt onder m'n eigen naam hoor..Ikke heet ook Joanne haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Remko

hallo kijkbuiskinderen. Ik ga eens verder kijken waar ik mijn huis neer ga zetten. Nederland is voor mij te krap letterlijk en figuurlijk. Ik hoop dat mijn verhalen en (vele) foto's je kunnen (blijven) boeien. Meld je aan met je email adres, en ik zorg dat je een berichtje krijgt als ik weer wat geschreven heb. groetjes Remko

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 100644

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 30 Augustus 2013

De lucht in

22 September 2011 - 30 Mei 2012

Beloofd is beloofd

12 September 2009 - 07 September 2010

Op (naar) de toekomst

14 Juli 2010 - 21 Juli 2010

Vol vertrouwen

23 Augustus 2006 - 22 Oktober 2007

Gauw weer weg

18 Oktober 2004 - 30 September 2005

Mijn eerste reis vastgelegd op een blog

Landen bezocht: