Adam en Eva - Reisverslag uit Darwin, Australië van Remko Schipper - WaarBenJij.nu Adam en Eva - Reisverslag uit Darwin, Australië van Remko Schipper - WaarBenJij.nu

Adam en Eva

Door: Remko

Blijf op de hoogte en volg Remko

28 Mei 2005 | Australië, Darwin

hallo vriendjes, geinteresseerden, kennissen en familie.
Hier weer een bericht uit down under.
Darwin is waar ik mij nu ophoud en dinsdag verlaat ik hem alweer om op zoek te gaan naar Adam en Eva. Jawel ik heb de hof van Eden ontdekt op de kaart en die ligt niet in Irak! Ik reis dan namelijk naar alice springs en vervolgens Uluru, de olga's en Kings canyon.
Ook in die buurt zou de hof van eden (genesis 1)moeten liggen.
In darwin heb ik wat dingen bekeken en ga ik nog zien, maar ik weet al wel dat Charles (Darwin )het mis had met z'n theorie, ondanks dat ik "zijn" nationale park nog moet gaan bekijken.
Ik heb de botanische tuin van hem (naar hem vernoemd) ook op het programma staan.

Even een korte terugblik.
Vanuit Kununurra ben ik oostwaards gereden door Gregory NP waar we ook onder de blote hemel (met muskietennet, dat wel natuurlijk)
sliepen en een kampvuurtje hadden voor we plat gingen. Lekker rond gebanjerd langs de Victoria river en een walk gelopen langs zeldzame Livistona palmen in een vallei, genaamd Joe's creek.

OOk hebben we hier een Boab tree (Baobab)bekeken met een aanzienlijke omtrek (enkele meters) met een inscriptie van de "landing " van een ontdekkingsgroep in 1856, 19 man sterk op zoek naar een binnenzee waarvan ze toen dachen dat ie er zou moeten zijn.

De enscarpment walk gelopen een tochtje in een vallei wat mooi uitzicht boot op de victoria River.

Een erg koude (ik niet ivm slaapzak tot min 26)nacht weer bijtijds op, om Katherine Gorge in te gaan.
We hebben een aardig ritje te gaan en na Katherine gezien te hebben doen we een bushcamp nabij de gorge. We hebben een canadese kano geboekt voor de dag en kanoen dan met een relaxt gangetje door de Gorge (tot de 4e van de 13 delen). mooie uitzichten en kleuren stellen zich tentoon.
We zien Nadine en 3 anderen van de campground ook hier rond peddelen en aan het einde van de dag hangen de foxbats (grote vleermuizen ondersteboven in de bomen langs de rivier. Wachtend op sunset om insecten te vangen. In de 3e gorge bevind zich ook de lilypond falls. een wel zeer pictoreske fall, die ik dan ook op enkele kunstige manieren vastleg.
OOk een lekker verkoelende duik nemen we hier voor we de terugweg aangaan.
In de Gorge bevinden zich een aantal hoogteverschillen, je raadt het al,13,
Die kleine stroombversnellinkjes bieden (tot 1 meter) Dta dit een uitdagende kans bied tot wild water kanoen mag duidelijk zijn al is de kano daar niet geschikt voor blijkt even later. Gelukkig slaan we niet lek en met wat water in de boot varen we een ondiepte in om deze te legen. (we hebben geen Bailer)
We komen 2 friezen tegen die ik bij philip island (bij Melbourne) ook al tegen kwam (ze zitten echt overal!!!)
Precies op tijd komen we binen om de kano te retourneren.
We kamperen op de zelfde plaats maar nu met tent omdat Oliver het te koud vond.

Door naar de hotsprings ide niet zo heet zijn (30 graden)en dan naar Edith falls welke zeer mooi zijn en waar een mooie tocht leid naar een groet plas water waar we heerlijk verkoeling in zoeken en ik op de rotsen 2x kort in slaap val. Ik ben nu bijna neger bruin !! ondanks factor 30+!!
Dooor naar Litchfield Nationaal park, waar we schitterende waterfalls zien en waterholes (poelen in de rivier)kraakhelder en uitnodigend om te zwemmen, wat we dus ook doen. De Tour die ik wilde doen met een boot over de reynolds river vaart niet smiddags dus boeken we in op een kampeerplaats voor een nacht.
Dee ander dag wordt waargemaakt wat beloofd was een schitterende tocht over de rivier, waarbij we diverse schitterende vogels zien w.o. een zeearend, een zoutwatre krokodil die ligt op te warme aan de kant en diverse freshwatre krokodille op de kant en in het water. Kortom een schitterende tocht. een van deweinigen die ik zal doen want ik hou niet zo van "tour's"
Anyways we rijden o.a over een 45 km gravel weg de 115 km naar darwin wara ik dus nu zit.

Dat was het weer voor nu. ik moet gaan.
Foto's volgen later (mischien nog voor ik vertrek...
Greets aan allen en blijf schrijven!
jullie globetrotter
Remko

  • 28 Mei 2005 - 08:04

    David L:

    Heej Schippie,

    Laat ik ook is wat van me horen ;) Wat een mooie verhalen en een prachtige foto's. Onze eigen kale dubbeldamse globetrotter die maakt wat mee zeg:)
    Ik verheug me erop om met zo'n avontuurlijke gozer weer een Affligem te drinken in de Tijd, haha.
    En vergeet die hoed dan niet mee te nemen, zo'n "crocodile hunter" ding moet ik een keer op ;)

    Het ga je goed!

    God Bless, David

  • 30 Mei 2005 - 11:46

    Miranda:

    heej remko,
    hoestiej? hier alles goed. je heb eg leuke foto's zeg:-) en jeeetje jij maakt eg veel mee zeg eg super leuk horz:-) heel veel plezier daar nog hea doegg
    xxx miranda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Remko

hallo kijkbuiskinderen. Ik ga eens verder kijken waar ik mijn huis neer ga zetten. Nederland is voor mij te krap letterlijk en figuurlijk. Ik hoop dat mijn verhalen en (vele) foto's je kunnen (blijven) boeien. Meld je aan met je email adres, en ik zorg dat je een berichtje krijgt als ik weer wat geschreven heb. groetjes Remko

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 100629

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 30 Augustus 2013

De lucht in

22 September 2011 - 30 Mei 2012

Beloofd is beloofd

12 September 2009 - 07 September 2010

Op (naar) de toekomst

14 Juli 2010 - 21 Juli 2010

Vol vertrouwen

23 Augustus 2006 - 22 Oktober 2007

Gauw weer weg

18 Oktober 2004 - 30 September 2005

Mijn eerste reis vastgelegd op een blog

Landen bezocht: