Daar malen we niet om - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van Remko Schipper - WaarBenJij.nu Daar malen we niet om - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van Remko Schipper - WaarBenJij.nu

Daar malen we niet om

Door: Remko

Blijf op de hoogte en volg Remko

15 Juli 2010 | Marokko, Casablanca

Ben je er net weer aan gewent, gaat ie alweer pleite.
Nou ja, niet zo lang deze keer, tis maar een weekje.

Ik zei al: Vol vertrouwen, en dat is niet onterecht blijkt alweer.
Het is even wennen op een marokkaans toetsenbord, alle letters staan door elkaar. Zouden ze daarom zo moeilijk te verstaan zijn in Nederland? Zetten ze ook alle letters door elkaar....
GRAPJE JOH!!! Niet gelijk schieten hoor, moet kunnen.

Nou ja ik ben dus in Casablanca, maar of de huizen echt wit zijn weet ik niet want het is midden in de nacht.

Ik zou om 20.30u vertrkken van schiphol, maar het liep weer anders...
Eeehhmm, door het weer liep het anders moet ik zeggen. Flinke buien zorgden voor een uur vertraging. Maar ik zou Remko niet zijn als er niet meer aan de hand was.
Bij inchecken had ik gelukkig de juiste papieren voor Mali, anders kon je het toestel al niet eens in. Gelukkig is het dan na 3 weken toch goed gekomen.
Dat was het originele plan, om vanuit Nieuw zeeland hierheen te gaan, maar dat liep dus anders.

Ik kreeg bij het inchecken een extra kaart mee dat ik in de executive lounge mocht gaan relaxen voor vertrek. Waarom weet ik ook niet, maar toch aardig van Air Marokko.
Ik vind ga ze toch wel top vinden geloof ik :-)

Ik inchecken enzo en net voor het boarden komt er zo'n stewardess naar me toe en vraagt of ik meneer Schipper ben, en of ik mee wil komen. Ik denk, nou is het mis, he. Ik wist het!!
Ik word langs de lange instap rij geloodst en net als ik me afvraag wat er loos is, zegt ze: goede reis!
Nou breekt mijn klomp!
Waar staat de camera!
Ik loop door naar het toestel, van alles verwachtend. De steward kijkt op mijn ticket en wijst me mijn plaats. 1e rij stoel A. Er begint me wat te dagen en kijk op mijn ticket.
Een upgrade, niet 1 maar 2, ik zit 1e klas! Dat is niet gek!

Tja, altijd kijk ik welke stoel ik heb en vraag om een raamstoel. Met al dat visa gedoe heb ik er niet aan gedacht. Maar ik klaag niet!

Ik kom aan op Casablanca, en kijk op mijn ticket voor Bamako, Mali.

Het moet niet gekker worden, stoel 1c!
Heb ik de hele vlucht een upgrade gekregen! God is goed!

Tja en nu zit ik dus in de business lounge te typen en relaxen, met marokkaanse koffie en lekkere baklava en dingen.
Dat maakt een 2 uur tussenstop toch wel erg plezierig.
Wel jammer dat ik nu een uur later aankwam, minder genieten!

Nou ik geniet ervan,
Als het kan vertel ik meer in Mali.

Groeten
Remko





  • 15 Juli 2010 - 07:33

    Leendert En Janet:

    Wij komen thuis en jij bent weer foetsie?? Lekker is dat! Nou.. in dat geval hebben we hier heeeeeeeeeeeel veel bier voor onszelf. :-)


  • 15 Juli 2010 - 14:22

    Annemarie:

    Was het een upgrade of heb je gewoon een eerste klas ticket gekocht???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Marokko, Casablanca

Vol vertrouwen

Recente Reisverslagen:

29 November 2010

Alweer ff thuis

22 Juli 2010

De andere kant ...

15 Juli 2010

Daar malen we niet om
Remko

hallo kijkbuiskinderen. Ik ga eens verder kijken waar ik mijn huis neer ga zetten. Nederland is voor mij te krap letterlijk en figuurlijk. Ik hoop dat mijn verhalen en (vele) foto's je kunnen (blijven) boeien. Meld je aan met je email adres, en ik zorg dat je een berichtje krijgt als ik weer wat geschreven heb. groetjes Remko

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 100632

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 30 Augustus 2013

De lucht in

22 September 2011 - 30 Mei 2012

Beloofd is beloofd

12 September 2009 - 07 September 2010

Op (naar) de toekomst

14 Juli 2010 - 21 Juli 2010

Vol vertrouwen

23 Augustus 2006 - 22 Oktober 2007

Gauw weer weg

18 Oktober 2004 - 30 September 2005

Mijn eerste reis vastgelegd op een blog

Landen bezocht: